Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy kompetentligini rivojlantirishning nazariy-pedagogik asoslari: zamonaviy yondashuvlar va innovatsion imkoniyatlarning integratsiyasi asosida shakllanish jarayoni

Авторы

  • Lutfullo Norqulov Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17375468

Ключевые слова:

bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari, kasbiy kompetentlik, raqamli pedagogika, ta’limiy dasturiy ta’minot, interfeys dizayni, zamonaviy ta’lim texnologiyalari, innovatsion yondashuvlar, o‘qituvchining raqamli savodxonligi, didaktik resurslar.

Аннотация

Ushbu maqolada bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy kompetentligini rivojlantirishda
zamonaviy raqamli texnologiyalar, pedagogik yondashuvlar va innovatsion vositalarning integratsiyasi asosida shakllantirilgan
nazariy-pedagogik asoslar keng yoritilgan. Tadqiqotda, xususan, raqamli pedagogika vositalaridan samarali
foydalanish, ta’limiy dasturiy ta’minot interfeysining ergonomik va funksional dizayni hamda ularning o‘qituvchining kasbiy
shakllanishiga ta’siri tahlil qilingan. Bo‘lajak o‘qituvchilarning nazariy bilimlari, amaliy ko‘nikmalari, raqamli savodxonligi va
refleksiv kompetensiyalarini rivojlantirishda interfeys dizayni va dasturiy ta’minotning didaktik imkoniyatlari asosiy omillardan
biri sifatida e’tirof etiladi.
Maqolada pedagogik dasturlar orqali o‘quv materiallarini samarali loyihalash, interaktiv taqdimot vositalaridan foydalanish,
shaxsga yo‘naltirilgan o‘qitish metodlarini raqamli muhitda tatbiq etish hamda o‘quvchilarning o‘zlashtirish darajasini
monitoring qilish mexanizmlari batafsil tahlil etilgan. Shuningdek, O‘zbekiston Respublikasining so‘nggi yillardagi ta’lim
siyosati, jumladan 2024-yil PQ–54-sonli qarorning mazkur yo‘nalishdagi ahamiyati va uning pedagogik raqamlashtirish
jarayoniga konseptual asos bo‘lib xizmat qilayotgani asoslab berilgan.
Ushbu tadqiqot natijalari raqamli texnologiyalarning ta’lim jarayonidagi funksional roli hamda o‘qituvchilarning kasbiy
kompetentligini shakllantirishda zamonaviy metodik yondashuvlarning ahamiyatini aniqlashda nazariy va amaliy jihatdan
muhim ahamiyat kasb etadi.

Биография автора

  • Lutfullo Norqulov


    Samarqand davlat pedagogika instituti,
    Boshlang‘ich va maktabgacha ta’lim nazariyasi kafedrasi assistenti

Библиографические ссылки

1. Гусева, С. Г. Формирование информационной культуры будущих педагогов на основе комплексного использо-

вания информационных и образовательных технологий (в условиях языкового факультета): дис. ... канд. пед.

наук: 13.00.08. – Петрозаводск, 2006. – 258 с.

2. Даль, В. И. Толковый словарь живого великорусского языка: в 4 т. / Под ред. проф. И. А. Бодуэна де Куртенэ. –

М.: ТЕРРА, 2000. – Т. 3. – 912 с.

3. Данильчук, В. И.; Петров, А. В.; Сергеев, Н. К. Информационная революция и педагогическое образование //

Информатизация образования: науч. тр. и материалы конф. АИО. – Волгоград: Перемена, 2003. – С. 15–17.

4. Данильчук, Е. В. Методическая система формирования информационной культуры будущего педагога: дис. ...

д-ра пед. наук: 13.00.02. – Волгоград, 2003. – 354 с.

5. Данильчук, Е. В. Информационные технологии в образовании: учеб. пособие для вузов. – Волгоград: Пере-

мена, 2002. – 184 с.

6. Данильчук, Е. В. Стадийная модель становления информационной культуры будущего педагога // Известия

ВГПУ. – 2003. – № 2.

7. Демидова, Н. В. Педагогические условия профессиональной подготовки учителя начальных классов к решению

педагогических задач: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08. – Череповец, 2000. – 138 с.

8. Диканский, Е. Ю. Комплексное использование средств информационных и коммуникационных технологий в

системе непрерывного педагогического образования: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08. – Ставрополь, 2003. –

193 с.

9. Добудько, А. В. Профессиональная компетентность учителя в информационном обществе: структура, содер-

жание, принципы формирования: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08. – Самара, 2000. – 22 с.

10. Дуботолкина, Г. А. Педагогические условия эффективного использования информационных технологий в про-

фессиональной подготовке студентов средних профессиональных учебных заведений: дис. ... канд. пед. наук.

– Волгоград, 2004.

11. Эршова, Н. А. Формирование компетентности учителя начальных классов в области информационно-коммуни-

кационных технологий в педагогическом колледже: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08. – Волгоград, 2009.

12. Эршова, Н. А. Педагогика коллежида бошланғич синф ўқитувчиларининг ахборот-коммуникация технология-

лари соҳасидаги ваколатларини шакллантириш: пед. фанлари номзоди дисс. – Волгоград, 2009.

13. Элконин, Б. Д. Психология: учебное пособие для студентов психологических направлений и специальностей

вузов. – 4-е изд., стереотип. – М.: Академия, 2007.

14. Ершов, Д. А. Рейтинг как один из путей повышения качества образования в вузе // Региональные технологи-

ческие и экономико-социальные проблемы развития строительного комплекса Волгоградской области: мате-

риалы науч.-тех. конф. – Волгоград, 2003.

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy kompetentligini rivojlantirishning nazariy-pedagogik asoslari: zamonaviy yondashuvlar va innovatsion imkoniyatlarning integratsiyasi asosida shakllanish jarayoni. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17375468