Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy faoliyatini rivojlantirishda pedagogik va psixologik jarayonlar

Авторы

  • Maxfuza Mamedova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17375349

Ключевые слова:

ijodiy faoliyat, boshlang‘ich ta’lim, pedagogik jarayon, psixologik rivojlanish, ijodiy o‘qitish usullari, tafakkur, bolalar tasavvuri, innovatsion ta’lim

Аннотация

Ushbu maqolada bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy faoliyatini shakllantirish va rivojlantirishda
pedagogik hamda psixologik jarayonlarning o‘rni yoritiladi. Muallif tomonidan ijodiy o‘qitish usullarining turlari,
ularning o‘quv jarayoniga ta’siri hamda o‘quvchilar va o‘qituvchi o‘rtasidagi interaktiv munosabatlarni kuchaytirishdagi
roli tahlil qilingan. Xususan, jamoaviy ish, aqliy hujum, rolli o‘yinlar, dizayn fikrlash, SCAMPER modeli, o‘quv sumkasi
va muzqaymoq tayoqchalari kabi zamonaviy ta’lim strategiyalari orqali o‘quvchilarda ijodiy fikrlash, mustaqil qaror qabul
qilish, muammolarni hal etish va tanqidiy yondashuv ko‘nikmalarini shakllantirish imkoniyatlari ko‘rib chiqilgan. Shuningdek,
bolalar tasavvurining rivojlanishi, tafakkur bosqichlari va kognitiv faoliyat bilan bog‘liq psixologik omillar tahlil
qilingan. Maqolada ijodiy ta’lim usullarining ahamiyati, ularning boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining shaxs sifatida kamol
topishidagi o‘rni asoslab berilgan. Tadqiqot natijalari ijodkor, mustaqil fikrlaydigan hamda innovatsion g‘oyalarni ilgari sura
oladigan o‘qituvchilarni tayyorlashda muhim metodologik asos bo‘lib xizmat qiladi

Биография автора

  • Maxfuza Mamedova


    Angren universiteti “Pedagogika va psixologiya”
    kafedrasi o‘qituvchisi

Библиографические ссылки

1. O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni. – Toshkent: Adolat, 2020.

2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining PQ–2909-son qarori “2017–2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning

beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasi”. – Toshkent, 2017.

3. Boshlang‘ich ta’lim davlat ta’lim standarti. – Toshkent: O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi, 2022.

4. Vygotskiy L.S. Imaginatsiya va ijod bolalarda. – Moskva: Pedagogika, 1983. – 160 b.

5. Shadrikov V.D. Shaxs psixologiyasi: ijtimoiy va intellektual rivojlanish. – Moskva: Logos, 2007.

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining ijodiy faoliyatini rivojlantirishda pedagogik va psixologik jarayonlar. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17375349