Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy faoliyat samaradorligini oshirishda kreativ va tanqidiy fikrlash kompetensiyalarining o‘rni

Авторы

  • Muxlisa Jumayeva Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17351457

Ключевые слова:

kreativ fikrlash, tanqidiy fikrlash, pedagogik kompetensiya, boshlang‘ich ta’lim, o‘qituvchini tayyorlash, innovatsion yondashuvlar, didaktik metodlar

Аннотация

Maqolada bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini tayyorlash jarayonida kreativ va tanqidiy fikrlash kompetensiyalarini
rivojlantirishning nazariy asoslari hamda amaliy yo‘nalishlari tahlil etiladi. Bugungi kunda ta’lim tizimidagi
islohotlar zamonaviy o‘qituvchidan nafaqat chuqur bilim va malakani, balki yangicha fikrlash, muammoga ijodiy yondashish,
axborotni tahlil qilish va asosli qarorlar qabul qilish qobiliyatini talab qilmoqda. Shu nuqtai nazardan, boshlang‘
ich sinf o‘qituvchisi sifatida tayyorlanayotgan talabalarda kreativ va tanqidiy fikrlash kompetensiyalarining shakllanishi
ularning kelajakdagi kasbiy samaradorligini belgilovchi muhim omillardan biri sifatida ko‘riladi. Maqolada ushbu
kompetensiyalarning mazmuni, ularni rivojlantirishga xizmat qiluvchi pedagogik shart-sharoitlar hamda innovatsion
metod va texnologiyalarning o‘rni yoritilgan. Shuningdek, tanqidiy va kreativ fikrlashni rivojlantirishga qaratilgan ta’limiy
topshiriqlar hamda muammoli vaziyatlar asosida tuzilgan mashg‘ulotlar misolida amaliy tavsiyalar berilgan. Tadqiqot natijalari
o‘qituvchi tayyorlash jarayoniga ilg‘or yondashuvlarni integratsiya qilish zarurligini ko‘rsatadi

Биография автора

  • Muxlisa Jumayeva


    O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti izlanuvchisi,
    pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori, (PhD)

Библиографические ссылки

1. Muslimov N.A., Mirsolieva M.M. Pedagog kadrlarni tayyorlashning zamonaviy texnologiyalari. – Toshkent: Fan va

texnologiya, 2010.

2. Hasanboeva O. Boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi. – Toshkent: O‘zbekiston, 2016.

3. Xolboyeva N., Mamatqulova D. Kreativ va tanqidiy fikrlash – o‘qituvchilik kasbining tayanch kompetensiyasi sifatida. //

Ilm-fan va innovatsiyalar, 2022, №4(56), B. 78–85.

4. Paul, R., & Elder, L. (2006). Critical Thinking: Tools for Taking Charge of Your Learning and Your Life. – Pearson Education.

5. Torrance, E.P. (1974). Torrance Tests of Creative Thinking. – Scholastic Testing Service, Inc.

6. Ennis, R.H. (1985). A Logical Basis for Measuring Critical Thinking Skills. // Educational Leadership, 43(2), 44–48.

7. Vygotsky L.S. Pedagogik psixologiya. – Toshkent: O‘qituvchi, 1991.

8. Halpern, D.F. (1998). Teaching Critical Thinking for Transfer Across Domains: Dispositions, Skills, Structure Training,

and Metacognitive Monitoring. // American Psychologist, 53(4), 449–455.

9. Jalolov J.J., O‘ktamxo‘jayev I., Mahkamova D. Pedagogik texnologiyalar va pedagogik mahorat. – Toshkent: TDPU,

2016.

10. Dewey, J. (1910). How We Think. – Boston: D.C. Heath & Co.

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy faoliyat samaradorligini oshirishda kreativ va tanqidiy fikrlash kompetensiyalarining o‘rni. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17351457