Alohida e’tiborga muhtoj bolalar bilan ishlashda yangi pedagogik texnologiyalarni qo‘llash

Авторы

  • Salohiddin Usmonov Автор
  • Sevinch Namozova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17313718

Ключевые слова:

inklyuziv ta’lim, yangi pedagogik texnologiyalar, pedagogik mahorat, defektologiya, logopediya, audiokitoblar, Braille yozuvi, axborot-kommunikatsiya texnologiyalari (AKT).

Аннотация

Inklyuziv ta’lim zamonaviy ta’lim tizimining muhim yo‘nalishlaridan biri bo‘lib, unda barcha o‘quvchilar,
jumladan, alohida e’tiborga muhtoj bolalar uchun ham teng sharoit yaratish ko‘zda tutiladi. Ushbu maqolada inklyuziv
ta’limni rivojlantirishda yangi pedagogik texnologiyalarni qo‘llash masalasi yoritilgan. Xususan, defektologiya, logopediya,
Braille yozuvi, audiokitoblar, axborot-kommunikatsiya texnologiyalari (AKT) va innovatsion o‘qitish uslublaridan samarali
foydalanishning ahamiyati ko‘rsatib berilgan. Maqolada, shuningdek, o‘quvchilarni bilim olish jarayoniga faol jalb etish,
ularning shaxsiy qobiliyatlarini rivojlantirish, ijtimoiy muhitga moslashuvchanligini kuchaytirish va kelajak hayotga tayyorlash
bo‘yicha ilmiy-nazariy qarashlar tahlil qilinadi. Xorijiy tajribalar va milliy amaliyot asosida inklyuziv ta’lim samaradorligini
oshirishga qaratilgan tavsiyalar beriladi. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatadiki, yangi pedagogik texnologiyalar alohida
e’tiborga muhtoj bolalarning ta’lim sifatini oshirish, ularning o‘z-o‘ziga ishonchini mustahkamlash hamda jamiyatda faol
shaxs sifatida shakllanishiga xizmat qiladi. Ushbu yondashuv inklyuziv ta’limni yanada takomillashtirish va ta’lim jarayoniga
keng joriy etishda muhim ahamiyat kasb etadi

Биографии авторов

  • Salohiddin Usmonov


    Sharof Rashidov nomidagi Samarqand davlat universiteti
    Urgut filiali Pedagogika va tillarni o‘qitish fakulteti
    Pedagogika va jismoniy madaniyat kafedrasi katta o‘qituvchisi

  • Sevinch Namozova


    Sharof Rashidov nomidagi Samarqand davlat universiteti
    Urgut filiali Pedagogika va tillarni o‘qitish fakulteti
    Boshlang‘ich ta‘lim yo‘nalishi 3-kurs talabasi

Библиографические ссылки

1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni, 29.04.2019 yildagi PF-5712-son. https://lex.uz/ru/docs/-4312785

2. Madatov Ilhom Yusup o‘g‘li. Inklyuziv ta‘lim. Darslik. – Toshkent: 2024. – 13–20-betlar.

3. H.T. Omonov, N.X. Xo‘jayev, S.A. Madyarova, E.U. Eshchonov. Pedagogik texnologiyalar va pedagogik mahorat.

Darslik. – Toshkent: 2009. – 201–206-betlar.

4. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Nogironligi bo‘lgan shaxslarni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash tizimini

takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Qarori, 13.08.2021 yildagi PQ-5210-son.

5. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Inklyuziv ta’limni rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”

gi Qarori, 22.10.2021 yildagi 645-son.

6. UNESCO. Inclusive Education: The Way of the Future. International Conference on Education, Geneva, 2008.

7. Florian L. Inclusive Practice: What, Why and How? – Cambridge: Cambridge University Press, 2017.

8. Slee R. The Irregular School: Exclusion, Schooling and Inclusive Education. – London: Routledge, 2011

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Alohida e’tiborga muhtoj bolalar bilan ishlashda yangi pedagogik texnologiyalarni qo‘llash. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17313718