Maktabgacha yoshdagi bolalarning intellektual qobiliyatini rivojlantirishda kognitiv yondoshuv
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17296895Ключевые слова:
kognitiv rivojlanish, intellektual qobiliyat, maktabgacha yosh, Piaje, Vigotskiy, xotira, diqqat, mantiqiy fikrlash, muammo yechish, pedagogikaАннотация
Ushbu maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarning intellektual qobiliyatini rivojlantirishda kognitiv yondashuvning
ahamiyati yoritilgan. Unda kognitiv rivojlanishning asosiy nazariyalari, xususan, Jan Piaje va Lev Vigotskiy
g‘oyalari tahlil qilingan. Shuningdek, xotira, diqqat, mantiqiy fikrlash hamda muammolarni hal etish kabi kognitiv ko‘nikmalarni
shakllantirishga yo‘naltirilgan amaliy usullar va pedagogik strategiyalar muhokama qilingan. Maqolada maktabgacha
ta’lim muassasalari tarbiyachilari va ota-onalar uchun bolalarning kognitiv salohiyatini maksimal darajada rivojlantirishga
xizmat qiluvchi tavsiyalar ishlab chiqilgan
Библиографические ссылки
1. Berk, L. E. Child Development. Pearson Education, 2013.
2. Fisher, K. W., & Bidell, T. R. Dynamic Development of Action, Thought, and Emotion. John Wiley & Sons, 2006.
3. Shonkoff, J. P., & Phillips, D. A. (Eds.). From Neurons to Neighborhoods: The Science of Early Childhood Development.
National Academies Press, 2000.
4. Santrock, J. W. Children. McGraw-Hill Education, 2019.
5. Woolfolk, A. Educational Psychology. Pearson, 2016.
6. Дети и их развитие: когнитивный подход / Под ред. Н. В. Ефимовой. – Москва: Просвещение, 2020
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.