Maktabgacha taʼlim tashkilotlarida “Metodik mahorat kuni” va “Metodik mahorat soati”ni tashkil etish
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17296850Ключевые слова:
maktabgacha taʼlim, metodik mahorat kuni, metodik mahorat soati, pedagog xodimlar, trener (mentor), master-trener, yetakchi pedagog, uzluksiz kasbiy rivojlanish, innovatsion texnologiyalar, virtual kasbiy rivojlantirish platformasi.Аннотация
Maqolada maktabgacha taʼlim tashkilotlarida “Metodik mahorat kuni” va “Metodik mahorat soati” tadbirlarini
joriy etish masalalari yoritilgan. Ushbu tadbirlar pedagog xodimlarning kasbiy rivojlanishida uzluksizlikni taʼminlash,
ularning bilim, ko‘nikma va malakasini muntazam oshirish orqali taʼlim-tarbiya jarayonining samaradorligi va sifatini
oshirishga xizmat qiladi. Tadqiqotda metodik mahorat tadbirlarining mazmuni, ularni tashkil etish mexanizmlari, pedagog
xodimlarning faol ishtiroki, yetakchi pedagoglar, trener (mentor)lar va master-trenerlarning o‘rni, shuningdek, uzluksiz
kasbiy rivojlantirishda “Virtual kasbiy rivojlantirish” elektron platformasining ahamiyati tahlil qilingan. Shuningdek, ilg‘or
xorijiy tajribalarni joriy etish hamda innovatsion pedagogik va raqamli texnologiyalardan foydalanish orqali maktabgacha
taʼlim tizimida sifat samaradorligini oshirish istiqbollari ko‘rib chiqilgan.
Библиографические ссылки
1. O‘zbekiston Respublikasining 2019-yil 16-dekabrdagi “Maktabgacha taʼlim va tarbiya toʻgʻrisida” OʻRQ-595-son
Qonuni.
2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 30-sentyabrdagi “Maktabgacha taʼlim sifati va samaradorligini
yanada oshirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi PF-152-son Farmoni.
3. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 8-maydagi “O‘zbekiston Respublikasi maktabgacha taʼlim tizimini
2030-yilgacha rivojlantirish Konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi PQ-4312-son Qarori.
4. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 21-iyundagi “Maktabgacha va maktab taʼlimi tashkilotlari xodimlarini
uzluksiz kasbiy rivojlantirish tizimini takomillashtirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi PQ-231-son
Qarori.
5. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 22-dekabrdagi “Maktabgacha taʼlim va tarbiyaning davlat
standartini tasdiqlash to‘g‘risida” 802-son Qarori.
6. Maktabgacha taʼlim vazirining 2021-yil 12-iyuldagi “Maktabgacha taʼlim tizimida uzluksiz metodik xizmat ko‘rsatish
ishlarini yanada rivojlantirish to‘g‘risida”gi 128-son buyrug‘i.
7. O‘zbekiston Respublikasining maktabgacha taʼlim tashkilotlari uchun “Ilk qadam” davlat o‘quv dasturi (2-nashr), 2022-
yil.
8. Grosheva I.V., Olimov K.T., Nazarova V.A., Djanpeisova G.E., Mikailova U.T., Kenjabaeva D.A., Gulyamova N.B.,
Miftaeva N.A. Kuzatish va baholash. Toshkent, 2020-yil.
9. Mirziyoeva Sh.Sh., Grosheva I.V., Mikailova U.T., Isaxodjaeva N.A., Nekrasova Ye.A., Kuryaeva I.V. Maktabgacha
taʼlimda taʼlim jarayonini individuallashtirish. Alohida ehtiyojli bolalar inklyuziyasi. Toshkent, 2020-yil.
10. Grosheva I.V., Djanpeisova G.E., Mikailova U.T., Ismailova M.A., Kenjabaeva D.A., Gulyamova N.B., Miftaeva N.A.
O‘yin orqali taʼlim olish. Toshkent, 2020-yil.
11. Shin A.V., Mirziyoeva Sh.Sh., Grosheva I.V., Mikailova U.T., Suleymanova Yu.T., Daukaeva A.G., Vlasova Ye.N., Galimova
E.F. Shaxsga yo‘naltirilgan yondashuv asosida taʼlim jarayonini rejalashtirish. Toshkent, 2020-yil.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.