Talabalarda tanqidiy va evristik fikrlashni shakllantirishda raqamli texnologiyalarning o‘rni

Авторы

  • Nayrullo Adjiyev Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17291153

Ключевые слова:

tanqidiy fikrlash, evristik fikrlash, raqamli texnologiyalar, talabalar, innovatsion ta’lim, muammoli vaziyat

Аннотация

Maqolada talabalarda tanqidiy va evristik fikrlash kompetensiyalarini shakllantirish jarayonida raqamli texnologiyalarning
o‘rni tahlil qilingan. Raqamli muhitda ta’lim jarayonini tashkil etish orqali talabalarni mustaqil fikrlashga,
muammoli vaziyatlarni hal etishga va innovatsion yondashuvlarni ishlab chiqishga yo‘naltiruvchi usullar ko‘rib chiqilgan.
Shuningdek, zamonaviy raqamli vositalarning (onlayn platformalar, interaktiv simulyatorlar, sun’iy intellekt asosidagi
tizimlar) evristik va tanqidiy fikrlashga ta’siri amaliy tajribalar asosida tahlil etilgan

Биография автора

  • Nayrullo Adjiyev


    Jismoniy tarbiya va sport bo‘yicha mutaxassislarni
    qayta tayyorlash va malakasini oshirish instituti
    Samarqand filiali katta o‘qituvchisi,
    Samarqand davlat pedagogika instituti mustaqil tadqiqotchisi

Библиографические ссылки

1. Hasanboyeva, M. (2020). Tanqidiy fikrlash: mohiyati, turlari va rivojlantirish usullari. Toshkent: O‘zbekiston pedagogika

nashriyoti.

2. Yo‘ldoshev, A., & Karimova, D. (2021). Ijodiy va evristik fikrlash metodlari ta’limda. Andijon: Fan va texnologiya.

3. UNESCO. (2020). Digital learning and the future of education. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural

Organization.

4. Johnson, L., Adams Becker, S., Estrada, V., & Freeman, A. (2019). The NMC Horizon Report: 2019 Higher Education

Edition. The New Media Consortium.

5. Anderson, T. (2021). The Theory and Practice of Online Learning. Athabasca University Press.

6. Dede, C. (2020). Immersive interfaces for engagement and learning. Science, 323(5910), 66–69.

7. Kadirova, N. (2022). Pedagogik texnologiyalar va raqamli o‘qitish usullari. Toshkent: Innovatsion ta’lim markazi.

8. Siemens, G., & Long, P. (2018). Learning Analytics: The emergence of a discipline. American Behavioral Scientist,

57(10), 1380–1400.

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Talabalarda tanqidiy va evristik fikrlashni shakllantirishda raqamli texnologiyalarning o‘rni. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17291153