Talabalarda tanqidiy va evristik fikrlashni shakllantirishda raqamli texnologiyalarning o‘rni
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17291153Ключевые слова:
tanqidiy fikrlash, evristik fikrlash, raqamli texnologiyalar, talabalar, innovatsion ta’lim, muammoli vaziyatАннотация
Maqolada talabalarda tanqidiy va evristik fikrlash kompetensiyalarini shakllantirish jarayonida raqamli texnologiyalarning
o‘rni tahlil qilingan. Raqamli muhitda ta’lim jarayonini tashkil etish orqali talabalarni mustaqil fikrlashga,
muammoli vaziyatlarni hal etishga va innovatsion yondashuvlarni ishlab chiqishga yo‘naltiruvchi usullar ko‘rib chiqilgan.
Shuningdek, zamonaviy raqamli vositalarning (onlayn platformalar, interaktiv simulyatorlar, sun’iy intellekt asosidagi
tizimlar) evristik va tanqidiy fikrlashga ta’siri amaliy tajribalar asosida tahlil etilgan
Библиографические ссылки
1. Hasanboyeva, M. (2020). Tanqidiy fikrlash: mohiyati, turlari va rivojlantirish usullari. Toshkent: O‘zbekiston pedagogika
nashriyoti.
2. Yo‘ldoshev, A., & Karimova, D. (2021). Ijodiy va evristik fikrlash metodlari ta’limda. Andijon: Fan va texnologiya.
3. UNESCO. (2020). Digital learning and the future of education. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural
Organization.
4. Johnson, L., Adams Becker, S., Estrada, V., & Freeman, A. (2019). The NMC Horizon Report: 2019 Higher Education
Edition. The New Media Consortium.
5. Anderson, T. (2021). The Theory and Practice of Online Learning. Athabasca University Press.
6. Dede, C. (2020). Immersive interfaces for engagement and learning. Science, 323(5910), 66–69.
7. Kadirova, N. (2022). Pedagogik texnologiyalar va raqamli o‘qitish usullari. Toshkent: Innovatsion ta’lim markazi.
8. Siemens, G., & Long, P. (2018). Learning Analytics: The emergence of a discipline. American Behavioral Scientist,
57(10), 1380–1400.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.