Bo‘lajak o‘qituvchilarda kasbiy kompetensiyalarini rivojlantirish va takomillashtirish yo‘llari

Авторы

  • Sarvinoz Ibodova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17291072

Ключевые слова:

bo‘lajak o‘qituvchilar, kasbiy kompetensiya, professional malaka, pedagogik innovatsiya, kompetensiyaga asoslangan ta’lim.

Аннотация

Maqola bo‘lajak o‘qituvchilarda kasbiy kompetensiyalarni rivojlantirish va takomillashtirishning yangi yondashuvlarini
o‘rganishga bag‘ishlangan. Unda pedagogik faoliyat samaradorligini oshirish, o‘qituvchilarning professional
malakasini shakllantirish va zamonaviy ta’lim talablari bilan uyg‘unlashtirishga qaratilgan strategiyalar tahlil qilinadi.
Tadqiqotda amaliy va nazariy jihatlar, jumladan kompetensiyaga asoslangan ta’lim, interfaol o‘qitish metodlari, shaxsiylashtirilgan
o‘quv jarayonlari va mentorlik tizimi orqali bo‘lajak o‘qituvchilarning bilim, ko‘nikma va malakalarini rivojlantirish
imkoniyatlari ko‘rib chiqilgan. Maqola pedagogik innovatsiyalarni tatbiq etish va yuqori sifatli o‘qituvchilar tayyorlash
bo‘yicha tavsiyalarni ham o‘z ichiga oladi

Биография автора

  • Sarvinoz Ibodova


    Pedagogika nazariyasi va tarixi fakulteti magistranti

Библиографические ссылки

1. Muslimov N.A., Usmonboeva M.H., Sayfurov D.M., To‘raev A.B. Pedagogik kompetentlik va kreativlik asoslari. – Toshkent:

“Sano standart” nashriyoti, 2015. – 90 b.

2. Muslimov N.A., Usmonboeva M.H., Sayfurov D.M., To‘raev A.B. Innovatsion ta’lim texnologiyalari. – Toshkent: “Sano

standart” nashriyoti, 2015. – 81 b.

3. Kompetensii pedagoga XXI veka [Elektron resurs]: sbornik materialov respublikanskoy konferensii (Minsk, 25 noyabrya

2021 g.) / M-vo obrazovaniya Respubliki Belarus, GUO “Akademiya poslediplomnogo obrazovaniya”, OO “Belorusskoe

pedagogicheskoe obshchestvo”. – Minsk: APO, 2021.

4. Ishmuhamedov R.J., Mirsolieva M. O‘quv jarayonida innovatsion ta’lim texnologiyalari. – Toshkent: “Fan va texnologiya”,

2017. – 60 b.

5. Ishmuhamedov R., Mirsolieva M., Akramov A. Rahbarning innovatsion faoliyati. – Toshkent: “Fan va texnologiyalar”,

2019. – 68 b.

6. Kalandarova D., Karimov D. (2022). Biologiya fanini o‘qitishda multimediadan foydalanish samaradorligi. Science and

Innovation, 1(B8), 2276-2279. doi:10.5281/zenodo.7445311

7. Kalandarova D.S., Bakayeva S.B. (2022). Biologiya o‘qitish metodikasida axborot texnologiyalarining o‘rni. Central

Asian Academic Journal of Scientific Research, 2(2), 43-47.

8. Samandarovna K.D., Toshtemir o‘g‘li K.D. (2024). Axborot texnologiyalarining biologiya fanlariga ta’siri. O‘zbekistonda

texnika fan tadqiqotlari, 2(2), 243-249.

9. Қаландарова Д.С. (2021). Методика решения задач по биологии. Scientific Progress, 2(1), 1609-1611.

10. Каландарова Д. (2020). Использование зеленой хлореллы, выращенной в органоминеральной среде, в качестве

пищевых продуктов в рыбоводстве. Центр научных публикаций (buxdu.uz), 2(2).

11. Raimov A.R., Bakayeva S.B., Kalandarova D.S. (2024). Ecological groups of mammals found in Bukhara region and

adjacent areas. E3S Web of Conferences, Vol. 538, p. 03008. EDP Sciences.

12. Каландарова Д., Рахмонова Ш. (2025). Методика организации самостоятельной работы студентов в кредитно-

модульной системе по предмету анатомии и физиологии человека. Молодые ученые, 3(1), 21-23.

13. Каландарова Д.С., кизи Студентка П.З.З.Н. (2024). Методы обучения биологии, их особенности и условия

применения. Практические методы обучения. Zamonaviy ta’limda fan va innovatsion tadqiqotlar, 2(4), 27-32.

14. Каландарова Д.С. (2024). Учебный предмет “биология”. Методический анализ документов, регламентирующих

деятельность учителя биологии. International Journal of Scientific Researchers (IJSR) Indexing, 4(2), 36-39.

15. Каландарова Д. (2022). Методика формирования умений и навыков в процессе обучения биологии. Евразийский

журнал академических исследований, 2(13), 38-41.

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Bo‘lajak o‘qituvchilarda kasbiy kompetensiyalarini rivojlantirish va takomillashtirish yo‘llari. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17291072