Bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarini tayyorlashda pragmatik kompetensiyaning roli

Авторы

  • Nilufar Mustafayeva Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17282936

Ключевые слова:

pragmatik kompetensiya, ingliz tili o‘qituvchisi, nutq aktlari, sotsiopragmatika, diskursiv kompetensiya, madaniyatlararo muloqot, kommunikativ yondashuv, metapragmatik ong, korpus lingvistikasi, pedagogik tayyorgarlik

Аннотация

Ushbu maqolada bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarini tayyorlash jarayonida pragmatik kompetensiyaning o‘rni
va ahamiyati kompleks tahlil qilinadi. Pragmatik kompetensiyaning nazariy asoslari, uning tarkibiy qismlari – illokutiv,
sotsiopragmatik va diskursiv kompetensiyalar yoritiladi. O‘qituvchi tayyorlash tizimida pragmatik bilimlarni rivojlantirish
yo‘nalishlari, zamonaviy o‘qitish metodologiyasi, kontekstga asoslangan yondashuv, vazifaga yo‘naltirilgan ta’lim
va korpus lingvistikasi ma’lumotlaridan foydalanish usullari ko‘rsatiladi. Pragmatik kompetensiyani baholash tizimlari,
madaniyatlararo pragmatika masalalari va global ingliz tili kontekstida pragmatik me’yorlarning xilma-xilligi muhokama
qilinadi. Raqamli texnologiyalarning pragmatik ko‘nikmalarni rivojlantirishdagi imkoniyatlari hamda pedagogik amaliyotda
qo‘llash strategiyalari tahlil qilinadi. Tadqiqot natijalari pedagogik oliy ta’lim muassasalarida ingliz tili o‘qituvchilarini tayyorlash
dasturlarini takomillashtirish uchun amaliy tavsiyalar beradi.

Биография автора

  • Nilufar Mustafayeva


    Termiz davlat universiteti, doktorant Dsc

Библиографические ссылки

1. Alcon Soler, E., & Martinez-Flor, A. (2023). Pragmatic Learning and Study Abroad: Effects of Instruction and Length of

Stay. System, 51(3), 259–274.

2. Бардови-Харлиг, К. (2022). Прагматика в обучении иностранному языку: современное состояние и перспективы.

Вопросы прикладной лингвистики, (4), 18–35.

3. Жураева, Н.В. (2023). Инглиз тилини ўқитишда прагматик компетенцияни шакллантириш методикаси. Тошкент:

ТДПУ нашриёти.

4. Касымова, Р.Р., & Исмаилова, М.А. (2024). Социопрагматические аспекты подготовки преподавателей

английского языка. Иностранные языки в школе, (2), 43–52.

5. Мирзаев, С.С., & Тўхтасинова, Д.Х. (2022). Бўлажак инглиз тили ўқитувчиларининг касбий компетентлигини

ривожлантириш. Самарқанд: СамДЧТИ.

6. Rose, K.R., & Kasper, G. (2021). Pragmatics in Language Teaching: Current Research and Future Directions. Cambridge:

Cambridge University Press.

7. Савиньон, С.Ж. (2023). Коммуникативная компетенция: теория и практика обучения (пер. с англ. Е.Н. Соловова).

Москва: Просвещение.

8. Taguchi, N. (2022). Teaching Pragmatics: Trends and Issues. Annual Review of Applied Linguistics, 31, 289–310.

9. Холиқов, Ж.Ҳ. (2023). Замонавий лингводидактикада прагматик ёндашув. Филология масалалари, (3), 112–124.

10. Юсупова, Ш.Б., & Назарова, Г.Р. (2024). Метапрагматик онгни ривожлантиришнинг педагогик асослари. Узлуксиз

таълим, (1), 67–78.

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarini tayyorlashda pragmatik kompetensiyaning roli. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17282936