Talabalar etnomadaniy kompetentligini rivojlantirishning pedagogik-psixologik omillari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17266543Ключевые слова:
etnomadaniy kompetentlik, pedagogik omillar, psixologik omillar, madaniyatlararo muloqot, multikultural ta’lim, talabalar, oliy ta’lim, milliy identifikatsiya, empatiya, raqamli texnologiyalar.Аннотация
Ushbu maqolada talabalar etnomadaniy kompetentligini rivojlantirishning pedagogik va psixologik omillari
tahlil qilinadi. Etnomadaniy kompetentlikning kognitiv, emotsional va xulq-atvor komponentlari hamda ularning o‘zaro
bog‘liqligi ochib beriladi. Pedagogik omillar sifatida o‘quv dasturlarining mazmuni, zamonaviy o‘qitish metodlari, professor-
o‘qituvchilarning roli va multikultural ta’lim muhitining ahamiyati ko‘rsatiladi. Psixologik omillar qatorida milliy identifikatsiya,
empatiya, emotsional intellekt, madaniy stereotiplarni yengib o‘tish mexanizmlari va ijtimoiy-psixologik treninglarning
samaradorligi yoritiladi. Raqamli texnologiyalarning etnomadaniy kompetentlikni rivojlantirishdagi imkoniyatlari
hamda baholash va monitoring tizimlari muhokama qilinadi. Tadqiqot natijalari oliy ta’lim muassasalarida talabalarning
madaniyatlararo muloqot ko‘nikmalarini rivojlantirish bo‘yicha amaliy tavsiyalar ishlab chiqishga xizmat qiladi
Библиографические ссылки
1. Абдуллаева М.Н. Этномаданий компетентликни шакллантиришнинг педагогик асослари / М.Н. Абдуллаева. –
Тошкент: Фан, 2023. – 256 б.
2. Байденко В.И. Компетентностный подход к проектированию государственных образовательных стандартов
высшего профессионального образования / В.И. Байденко. – М.: Исследовательский центр проблем качества
подготовки специалистов, 2022. – 114 с.
3. Газиев Э.Г. Психология межкультурной коммуникации в условиях глобализации / Э.Г. Газиев, Д.Р. Рахимова //
Педагогика и психология. – 2023. – №2. – С. 45-58.
4. Джураев Р.Х. Олий таълимда инновацион технологиялар: муаммолар ва ечимлар / Р.Х. Джураев, С.А. Турсунов.
– Тошкент: Ўқитувчи, 2022. – 320 б.
5. Каримов Б.Р. Талабалар этномаданий тафаккурини ривожлантириш методикаси / Б.Р. Каримов // Узлуксиз
таълим. – 2024. – №1. – Б. 72-81.
6. Лебедева Н.М. Этническая и кросс-культурная психология: учебник для вузов / Н.М. Лебедева. – М.: МАКС
Пресс, 2021. – 367 с.
7. Мусаев К.И. Мультикультурное образование в современном вузе: теория и практика / К.И. Мусаев, Г.Т. Хамидова
// Высшее образование сегодня. – 2023. – №4. – С. 28-35.
8. Поштарева Т.В. Формирование этнокультурной компетентности студентов в полиэтнической образовательной
среде / Т.В. Поштарева // Педагогика. – 2022. – №3. – С. 41-50.
9. Саидова М.Х. Ўзбекистонда олий таълим тизимини модернизациялаш: этномаданий контекст / М.Х. Саидова,
Н.А. Азизов. – Самарқанд: СамДУ нашриёти, 2023. – 184 б.
10. Якиманская И.С. Психологические основы межкультурной компетентности в образовательном процессе / И.С.
Якиманская, А.М. Биккулова // Вопросы психологии. – 2024. – №1. – С. 15-27
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.