Integrativ yondashuv asosida bo‘lajak pedagoglarning mantiqiy tafakkurini rivojlantirish muammosining mavjud holati

Авторы

  • Jasurbek Solijonov Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17248790

Ключевые слова:

integrativ yondashuv, mantiqiy tafakkur, pedagogik ta’lim, fanlararo integratsiya, kognitiv rivojlanish, metakognitsiya, STEM ta’limi, tanqidiy fikrlash

Аннотация

Ushbu maqolada integrativ yondashuv asosida bo‘lajak pedagoglarning mantiqiy tafakkurini rivojlantirish
muammosining mavjud holati tahlil qilingan. Tadqiqotda mantiqiy tafakkurning kognitiv-psixologik, madaniy-tarixiy, tizimli-faoliyatli,
metakognitiv, konstruktivistik va kompetentlik yondashuvlari asosida nazariy-metodologik tahlili keltirilgan. Piaje,
Vigotskiy, Galperin, Flavell nazariyalari hamda zamonaviy neyropedagogika yutuqlari ko‘rib chiqilgan. Xorijiy tajriba tahlilida
AQSh, Finlandiya, Germaniya, Yaponiya, Singapur, Janubiy Koreya, Kanada va Avstraliyaning ilg‘or amaliyotlari
o‘rganilgan. STEM ta’limi, fenomenga asoslangan o‘rganish, dual ta’lim tizimi, Lesson Study metodologiyasi, tanqidiy
va ixtirochilik tafakkuri modellari batafsil yoritilgan. Amaldagi ta’lim amaliyotida kuzatilayotgan muammolar – fragmentar
xarakter, fanlararo integratsiyaning yuzakiligi, metodologik ta’minotning yetishmasligi, raqamli texnologiyalardan samarasiz
foydalanish va baholash tizimining noadekvatligi ko‘rsatilgan. Global ta’lim tendensiyalari va milliy xususiyatlarni
hisobga olgan holda muammoni hal etish yo‘llari taklif etilgan

Биография автора

  • Jasurbek Solijonov


    Fargʻona Davlat Universiteti tayanch doktoranti

Библиографические ссылки

1. Выготский, Л.С. Мышление и речь: психологические исследования / Л.С. Выготский. - Москва: Национальное

образование, 2023. - 368 с.

2. Пиаже, Ж. Психология интеллекта / Ж. Пиаже; пер. с франц. - Санкт-Петербург: Питер, 2022. - 192 с.

3. Гальперин, П.Я. Лекции по психологии: учебное пособие / П.Я. Гальперин. - Москва: КДУ, 2021. - 400 с.

4. Абдуллаева, М.А. Интегратив таълим технологиялари / М.А. Абдуллаева, Н.Р. Каримова. - Тошкент: Фан ва

технология, 2023. - 256 б.

5. Flavell, J.H. Metacognition and Cognitive Monitoring: A New Area of Cognitive-Developmental Inquiry / J.H. Flavell //

American Psychologist. - 2022. - Vol. 34, № 10. - P. 906-911.

6. Sahlberg, P. Finnish Lessons 3.0: What Can the World Learn from Educational Change in Finland? / P. Sahlberg. -

New York: Teachers College Press, 2021. - 336 p.

7. Исмаилова, З.К. Педагогик таълимда мантиқий тафаккурни ривожлантириш / З.К. Исмаилова, Д.С. Рахимов //

Узлуксиз таълим. - 2023. - № 3. - Б. 45-52.

8. Stigler, J.W. The Teaching Gap: Best Ideas from the World’s Teachers for Improving Education / J.W. Stigler, J. Hiebert.

- New York: Free Press, 2022. - 240 p.

9. Талызина, Н.Ф. Педагогическая психология: учебник для студентов / Н.Ф. Талызина. - Москва: Академия, 2021.

- 288 с.

10. Lee, S.Y. SMART Education in South Korea: Digital Innovation in Education / S.Y. Lee, M.K. Kim // International

Journal of Educational Technology. - 2023. - Vol. 15, № 2. - P. 123-138

Опубликован

2025-09-02

Как цитировать

Integrativ yondashuv asosida bo‘lajak pedagoglarning mantiqiy tafakkurini rivojlantirish muammosining mavjud holati. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(9). https://doi.org/10.5281/zenodo.17248790