Bo‘lajak oligofrenopedagoglarni kasbiy kompetentligini rivojlantirish

Авторы

  • Aziza Gulyamova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17248777

Ключевые слова:

oligofrenopedagogika, kasbiy kompetentlik, maxsus pedagogika, aqliy rivojlanish buzilishi, korreksion ta’lim, inklyuziv ta’lim, neyropsixologik yondashuv, sensor integratsiya

Аннотация

Ushbu maqolada bo‘lajak oligofrenopedagoglarning kasbiy kompetentligini rivojlantirish masalalari tahlil
qilingan. Tadqiqotda oligofrenopedagogika fanining nazariy asoslari, jumladan, falsafiy-metodologik, neyropsixologik,
kognitiv va ijtimoiy-pedagogik yondashuvlar batafsil yoritilgan. Vigotskiyning madaniy-tarixiy nazariyasi, yaqin rivojlanish
zonasi konsepsiyasi, kompensatsiya nazariyasi, neyropedagogika va sensor integratsiya nazariyalari ko‘rib chiqilgan.
Maqolada oligofrenopedagogika metodikasining asosiy yo‘nalishlari – diagnostika, korreksion-rivojlantiruvchi ta’lim,
sensor tarbiya, kognitiv rivojlantirish, nutqni rivojlantirish, motor rivojlanish hamda ijtimoiy-maishiy ko‘nikmalarni shakllantirish
metodikalari tahlil etilgan. Art-terapiya metodlar, kompyuter texnologiyalarini qo‘llash va oila bilan ishlash metodikasi
alohida ko‘rsatilgan. Shuningdek, kasbiy kompetentlikning kognitiv, faoliyat, shaxsiy va refleksiv komponentlari hamda
zamonaviy oligofrenopedagogdan talab qilinadigan raqamli, inklyuziv va madaniyatlararo kompetensiyalar muhokama
qilingan.

Биография автора

  • Aziza Gulyamova


    Nizomiy nomidagi O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti
    oligofrenopedagogika kafedrasi o‘qituvchisi

Библиографические ссылки

1. Выготский, Л.С. Основы дефектологии: учебное пособие / Л.С. Выготский. - Санкт-Петербург: Лань, 2023. - 654

с.

2. Назарова, Н.М. Специальная педагогика: учебник для студентов высших учебных заведений / Н.М. Назарова,

Г.Н. Пенин. - Москва: Академия, 2022. - 384 с.

3. Абдуллаева, Ш.А. Махсус педагогика асослари / Ш.А. Абдуллаева, Л.Р. Муминова. - Тошкент: Илм зиё, 2023. -

420 б.

4. Мамайчук, И.И. Психокоррекционные технологии для детей с проблемами в развитии / И.И. Мамайчук. - Санкт-

Петербург: Речь, 2022. - 400 с.

5. Рахимова, Г.Н. Олигофренопедагогика: ўқув қўлланма / Г.Н. Рахимова, М.А. Холиқова. - Тошкент: ТДПУ

нашриёти, 2023. - 286 б.

6. Певзнер, М.С. Клиническая характеристика детей с нарушением интеллекта / М.С. Певзнер, В.И. Лубовский //

Дефектология. - 2022. - № 3. - С. 3-11.

7. Шипицына, Л.М. Необучаемый ребенок в семье и обществе: социализация детей с нарушением интеллекта /

Л.М. Шипицына. - Санкт-Петербург: Речь, 2021. - 477 с.

8. Муминова, Л.Р. Ақлий ривожланишида нуқсони бўлган болаларни ўқитиш методикаси / Л.Р. Муминова, Д.У.

Хамраева // Махсус таълим. - 2023. - № 2. - Б. 15-24.

9. Забрамная, С.Д. Психолого-педагогическая диагностика умственного развития детей: учебник / С.Д. Забрамная,

И.Ю. Левченко. - Москва: Владос, 2022. - 320 с.

10. Стребелева, Е.А. Коррекционно-развивающее обучение детей в процессе дидактических игр: пособие для

педагога-дефектолога / Е.А. Стребелева. - Москва: Владос, 2023. - 256 с.

Опубликован

2025-09-02

Как цитировать

Bo‘lajak oligofrenopedagoglarni kasbiy kompetentligini rivojlantirish. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(9). https://doi.org/10.5281/zenodo.17248777