Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida media savodxonlikni shakllantirish metodikasi
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17248732Ключевые слова:
media savodxonlik, boshlang‘ich sinf, tanqidiy fikrlash, raqamli xavfsizlik, axborot tahlili, media ta’lim, interfaol metodlar, media mahsulot yaratishАннотация
Ushbu maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida media savodxonlikni shakllantirish metodikasi tahlil
qilingan.
Tadqiqotda zamonaviy axborot jamiyatida media savodxonlikning ahamiyati, uning asosiy komponentlari hamda
boshlang‘ich maktab yoshidagi bolalarning psixologik-pedagogik xususiyatlari yoritilgan. Maqolada media savodxonlikni
shakllantirish jarayonining to‘rtta asosiy yo‘nalishi – axborot manbalari bilan ishlash, tanqidiy fikrlash, media mahsulot
yaratish va raqamli xavfsizlik ko‘nikmalari batafsil tahlil qilingan. Interfaol o‘qitish metodlari, zamonaviy pedagogik texnologiyalar,
baholash usullari va ota-onalar bilan hamkorlik mexanizmlari ko‘rsatilgan. Tadqiqotda media savodxonlikni
bosqichma-bosqich shakllantirish modeli, sinflar kesimida o‘quv faoliyatlari va kutilayotgan natijalar jadvali hamda media
savodxonlik shakllanish jarayonining sxemasi keltirilgan. Sinfdan tashqari faoliyatlar, madaniyatlararo yondashuv va
inklyuziv
ta’lim tamoyillari muhokama qilingan. Media savodxonlik ko‘nikmalarini shakllantirish o‘quvchilarga axborot
oqimida yo‘nalish olish va mas’uliyatli media foydalanuvchi bo‘lish imkonini berishi ta’kidlangan
Библиографические ссылки
1. Федоров, А.В. Медиаобразование и медиаграмотность: учебное пособие / А.В. Федоров. – Москва: Директ-
Медиа, 2023. – 324 с.
2. Livingstone, S. Media Literacy and the Challenge of New Information and Communication Technologies / S. Livingstone,
E. Helsper. – London: The Communication Review, 2022. – Vol. 15, № 1. – P. 3–14.
3. Абдуллаева, М.Н. Ахборот асрида медиасаводхонлик / М.Н. Абдуллаева. – Тошкент: O‘zbekiston Milliy universiteti
nashriyoti, 2023. – 286 б.
4. Buckingham, D. Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture / D. Buckingham. – Cambridge: Polity
Press, 2021. – 245 p.
5. Жилавская, И.В. Медиаобразование молодёжи: монография / И.В. Жилавская. – Москва: РИЦ МГГУ им. М.А.
Шолохова, 2022. – 243 с.
6. Potter, W.J. Media Literacy / W.J. Potter. – 9th ed. – Los Angeles: SAGE Publications, 2023. – 472 p.
7. Муратова, Н.Т. Медиата’лим асослари: ўқув қўлланма / Н.Т. Муратова, Д.А. Каримова. – Тошкент: Фан ва
технологиялар нашриёти, 2022. – 198 б.
8. Hobbs, R. Digital and Media Literacy: A Plan of Action / R. Hobbs. – Washington, DC: The Aspen Institute, 2021. – 118 p.
9. Григорьева, И.В. Медиаграмотность младших школьников: методическое пособие / И.В. Григорьева, О.И.
Волкова. – Санкт-Петербург: Питер, 2023. – 156 с.
10. Тошпўлатова, Ш.С. Бошланғич синф ўқувчиларининг медиакомпетентлигини ривожлантириш технологиялари /
Ш.С. Тошпўлатова // Халқ таълими. – 2023. – № 4. – Б. 45–52.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.