Praksiologik yondashuv – pedagogik ta’limning metodologik asosi sifatida

Авторы

  • Zulayho Rashidova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17248199

Ключевые слова:

praksiologik yondashuv, pedagogik ta’lim, metodologiya, faoliyat nazariyasi, pedagogik texnologiya, samaradorlik, ratsionallik, refleksiya, kompetensiyaviy yondashuv, ta’lim dizayni, pedagogik diagnostika, pedagogik menejment, evidence-based practice, professional tayyorgarlik, ta’lim sifati

Аннотация

Mazkur maqolada praksiologik yondashuv pedagogik ta’limning metodologik asosi sifatida kompleks tahlil
qilingan. Tadqiqotda praksiologiyaning nazariy asoslari, fundamental tamoyillari – maqsadga muvofiqlik, ratsionallik,
samaradorlik va refleksivlik tamoyillari ochib berilgan. Maqolada praksiologik yondashuvning pedagogik ta’limdagi tatbiqi,
ta’lim maqsadlarini belgilash, mazmunni loyihalash, o‘qitish metodlarini tanlash va baholash tizimini tashkil etish
jarayonlariga ta’siri ko‘rsatib berilgan. Pedagogik texnologiya, pedagogik diagnostika, prognozlashtirish, modellashtirish
va pedagogik menejment praksiologik yondashuv kontekstida tahlil qilingan. O‘zbekistonda praksiologik yondashuvning
rivojlanish istiqbollari, milliy pedagogik an’analar bilan uyg‘unlashuvi hamda raqamli pedagogika bilan integratsiyasi
masalalari
ko‘rib chiqilgan. Maqolada praksiologik yondashuvning metodologik imkoniyatlari va cheklovlari, uni boshqa
yondashuvlar bilan sintezlashtirish zarurati asoslangan. Tadqiqot natijalari pedagogik ta’lim sifatini oshirish, o‘qituvchi
kadrlar tayyorlash tizimini takomillashtirish va zamonaviy ta’lim texnologiyalarini joriy etishda muhim ahamiyat kasb etadi

Биография автора

  • Zulayho Rashidova


    O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti
    Pedagogika va psixologiya kafedrasi, p.f.f.d. (PhD),
    katta o‘qituvchi

Библиографические ссылки

1. Джураев, Р. Х. Педагогик таълим методологияси: назария ва амалиёт / Р. Х. Джураев, С. А. Турғунов. – Тошкент:

Фан, 2021. – 296 б.

2. Котарбинский, Т. Трактат о хорошей работе / Т. Котарбинский; пер. с польск. Л. В. Васильев, В. И. Соколовский.

– М.: Экономика, 2019. – 271 с.

3. Мавлонова, Р. А. Педагогика: умумий асослар / Р. А. Мавлонова, Н. Х. Вохидова, О. А. Холиқова. – Тошкент:

Илм зиё, 2020. – 416 б.

4. Подласый, И. П. Педагогика: новый курс / И. П. Подласый. – М.: Юрайт, 2018. – 576 с.

5. Сластенин, В. А. Педагогика: инновационная деятельность / В. А. Сластенин, Л. С. Подымова. – М.: Академия,

2019. – 224 с.

6. Schön, D. A. The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action / D. A. Schön. – New York: Basic Books,

2018. – 384 p.

7. Hattie, J. Visible Learning: A Synthesis of Over 800 Meta-Analyses Relating to Achievement / J. Hattie. – London:

Routledge, 2020. – 392 p.

Опубликован

2025-09-02

Как цитировать

Praksiologik yondashuv – pedagogik ta’limning metodologik asosi sifatida. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(9). https://doi.org/10.5281/zenodo.17248199