Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida qadriyatli munosabatni shakllantirishning milliy an’ana va pedagogik tajribalar asosida tahlili
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17245589Ключевые слова:
boshlang‘ich ta’lim, qadriyatli munosabat, milliy an’ana, xalq pedagogikasi, oila–mahalla–maktab hamkorligi, og‘zaki ijod, urf-odat, tarbiya jarayoni, innovatsion yondashuv, ma’naviy barkamollikАннотация
Mazkur maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida qadriyatli munosabatni shakllantirish jarayoni milliy
an’analar, urf-odatlar, xalq pedagogikasi va zamonaviy ta’lim tajribalari asosida ilmiy tahlil qilinadi. Oila, mahalla va
maktab hamkorligining o‘quvchilarda qadriyatlarni singdirishdagi o‘rni alohida yoritilib, xalq og‘zaki ijodi namunalaridan
samarali foydalanish yo‘llari ko‘rsatib o‘tiladi. Shuningdek, maqolada qadriyatli munosabat tarbiyasining zamonaviy
ijtimoiy-madaniy muhitga moslashtirilgan mexanizmlari hamda pedagogik jarayonda innovatsion yondashuvlar bilan
uyg‘unlashtirish imkoniyatlari ochib beriladi. Olingan ilmiy natijalar o‘quvchilarda milliy qadriyatlarga ijobiy munosabatni
shakllantirish, ularni ma’naviy barkamollikka yo‘naltirish hamda milliy tarbiya konsepsiyasini amaliyotga tatbiq etishda
metodik asos bo‘lib xizmat qiladi
Библиографические ссылки
1. O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi. Boshlang‘ich ta’lim sifatini baholash bo‘yicha yillik hisobot. – Toshkent,
2022.
2. Milliy ta’lim dasturi: 2023–2030 yillarda O‘zbekiston ta’lim tizimini rivojlantirish konsepsiyasi. – Toshkent, 2023. https://
lex.uz
3. Karimov, I.A. Yuksak ma’naviyat – yengilmas kuch. – Toshkent: Ma’naviyat, 2008.
4. To‘raqulov, H. va boshqalar. Boshlang‘ich ta’lim metodikasi. – Toshkent: O‘qituvchi, 2020.
5. Jo‘rayev, M. Pedagogika nazariyasi va tarixi. – Toshkent: Ilm Ziyo, 2019.
6. Rasulova, D. Boshlang‘ich ta’limda tarbiya jarayonlari. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2021.
7. Navoiy, A. Mahbub ul-qulub. – Toshkent: G‘afur G‘ulom nomidagi nashriyot, 2017.
8. Attor, Xoja Alouddin. Tasavvufiy hikmatlar va pandnomalar. – Toshkent: Ma’naviyat, 2016.
9. Vygotsky, L.S. Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. – Harvard University Press,
1978.
10. UNESCO. Education for Sustainable Development Report 2023. https://unesdoc.unesco.org
11. UNICEF. Children in the Digital World – Global Report 2023. https://www.unicef.org/reports
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.