Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida qadriyatli munosabatni shakllantirishning milliy an’ana va pedagogik tajribalar asosida tahlili

Авторы

  • Obid Achilov Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17245589

Ключевые слова:

boshlang‘ich ta’lim, qadriyatli munosabat, milliy an’ana, xalq pedagogikasi, oila–mahalla–maktab hamkorligi, og‘zaki ijod, urf-odat, tarbiya jarayoni, innovatsion yondashuv, ma’naviy barkamollik

Аннотация

Mazkur maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida qadriyatli munosabatni shakllantirish jarayoni milliy
an’analar, urf-odatlar, xalq pedagogikasi va zamonaviy ta’lim tajribalari asosida ilmiy tahlil qilinadi. Oila, mahalla va
maktab hamkorligining o‘quvchilarda qadriyatlarni singdirishdagi o‘rni alohida yoritilib, xalq og‘zaki ijodi namunalaridan
samarali foydalanish yo‘llari ko‘rsatib o‘tiladi. Shuningdek, maqolada qadriyatli munosabat tarbiyasining zamonaviy
ijtimoiy-madaniy muhitga moslashtirilgan mexanizmlari hamda pedagogik jarayonda innovatsion yondashuvlar bilan
uyg‘unlashtirish imkoniyatlari ochib beriladi. Olingan ilmiy natijalar o‘quvchilarda milliy qadriyatlarga ijobiy munosabatni
shakllantirish, ularni ma’naviy barkamollikka yo‘naltirish hamda milliy tarbiya konsepsiyasini amaliyotga tatbiq etishda
metodik asos bo‘lib xizmat qiladi

Биография автора

  • Obid Achilov


    Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti
    Maktabgacha ta’lim kafedrasi mudiri

Библиографические ссылки

1. O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi. Boshlang‘ich ta’lim sifatini baholash bo‘yicha yillik hisobot. – Toshkent,

2022.

2. Milliy ta’lim dasturi: 2023–2030 yillarda O‘zbekiston ta’lim tizimini rivojlantirish konsepsiyasi. – Toshkent, 2023. https://

lex.uz

3. Karimov, I.A. Yuksak ma’naviyat – yengilmas kuch. – Toshkent: Ma’naviyat, 2008.

4. To‘raqulov, H. va boshqalar. Boshlang‘ich ta’lim metodikasi. – Toshkent: O‘qituvchi, 2020.

5. Jo‘rayev, M. Pedagogika nazariyasi va tarixi. – Toshkent: Ilm Ziyo, 2019.

6. Rasulova, D. Boshlang‘ich ta’limda tarbiya jarayonlari. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2021.

7. Navoiy, A. Mahbub ul-qulub. – Toshkent: G‘afur G‘ulom nomidagi nashriyot, 2017.

8. Attor, Xoja Alouddin. Tasavvufiy hikmatlar va pandnomalar. – Toshkent: Ma’naviyat, 2016.

9. Vygotsky, L.S. Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. – Harvard University Press,

1978.

10. UNESCO. Education for Sustainable Development Report 2023. https://unesdoc.unesco.org

11. UNICEF. Children in the Digital World – Global Report 2023. https://www.unicef.org/reports

Опубликован

2025-09-02

Как цитировать

Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida qadriyatli munosabatni shakllantirishning milliy an’ana va pedagogik tajribalar asosida tahlili. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(9). https://doi.org/10.5281/zenodo.17245589