Maktabgacha yoshdagi bolalarning nutq rivojlanishida zamonaviy texnologiyalardan foydalanishning me’yoriy-huquqiy asoslari.
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17214124Ключевые слова:
maktabgacha ta’lim, nutq rivojlanishi, zamonaviy texnologiyalar, me’yoriy-huquqiy asos, raqamli ta’lim, logopedik dasturlar, innovatsion pedagogika, inklyuziv ta’lim.Аннотация
Maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarning nutq rivojlanishida zamonaviy texnologiyalardan foydalanishning
me’yoriy-huquqiy asoslari yoritilgan. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ta’lim sohasiga oid farmonlari,
“Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida”gi Qonun, davlat dasturlari hamda “Raqamli O‘zbekiston – 2030” strategiyasi
asosida tahlillar olib borilgan. Tadqiqotda normativ-huquqiy hujjatlar bilan bir qatorda zamonaviy logopedik dasturlar,
interfaol metodlar va multimedia vositalarining samaradorligi amaliy kuzatuvlar asosida baholandi. Shuningdek, xalqaro
tajriba bilan qiyosiy tahlil amalga oshirilib, mavjud muammolarni bartaraf etish bo‘yicha taklif va tavsiyalar ishlab chiqildi.
Ushbu maqola maktabgacha yoshdagi bolalarning nutq rivojlanishida zamonaviy texnologiyalardan foydalanishning
me’yoriy-huquqiy hamda amaliy asoslari, 2025-yilga oid yangilanishlar tahlilini o‘z ichiga oladi. O‘zbekiston va xorijiy
mamlakatlardagi raqamli ta’lim sohasidagi so‘nggi islohotlar, normativ-huquqiy mexanizmlar va ilmiy natijalar o‘rganilgan
bo‘lib, tavsiyalar pedagogik, huquqiy va siyosiy yo‘nalishlarda ishlab chiqilgan
Библиографические ссылки
1. O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi (2025-y.). Sun’iy intellekt va shaxsiy ma’lumotlarni himoya qilish to‘g‘risidagi
qonun loyihasi.
2. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi (2021-y.). Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risidagi nizom.
3. UNESCO (2024-y.). Enhancing Inclusive Education Through the “Imkon” Project in Uzbekistan.
4. UNICEF (2025-y.). Advancing Quality Education Reform in Uzbekistan Through New Regional Teacher Centers.
5. UNESCO & Uzbekistan Ministry of Preschool and School Education (2025-y.). Agreement to Improve Teacher Education.
6. Lindström, J., & Nakamura, T. (2022-y.). AI Tools in Preschool Speech Development: A Cross-Cultural Study.
7. Takahashi, M. (2023-y.). YubiNavi and Speech Rehabilitation in Japanese Preschoolers.
8. Akhmedova, D. (2024-y.). Zamonaviy texnologiyalar yordamida bolalarning og‘zaki nutqini rivojlantirish.
9. Jang, H., & Lim, S. (2025-y.). SingaKids: AI-Based Dialog for Multilingual Preschoolers.
10. Rivera, A., & Chen, Y. (2025-y.). Tinker Tales: Augmented Reality Storytelling Tools in Early Childhood
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.