Maktabgacha taʼlim tashkiloti tarbiyalanuvchilarining nutqini oʻstirishda innovatsion metodikalarni qoʻllash tendensiyasi

Авторы

  • Nasiba Erhanova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17214093

Ключевые слова:

maktabgacha taʼlim, nutqiy rivojlanish, ekstramatnli oʻqitish, vizual xotira, kognitiv yondashuv

Аннотация

Ushbu maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarda nutqiy faollikni shakllantirishda ekstramatnli oʻqitish
usulining oʻrni va samaradorligi tadqiq etilgan. Kognitiv yondashuvlar asosida vizual, audiovizual va harakatga asoslangan
taʼlim resurslarining nutqiy rivojlanishga taʼsiri tahlil qilingan. Ilmiy asoslangan metodik yechimlar va eksperiment
natijalari orqali ushbu usulning yuqori samaradorligi namoyish etilgan

Биография автора

  • Nasiba Erhanova


    Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD),
    Maktabgacha taʼlim tashkilotlari direktor va mutaxassislarini
    qayta tayyorlash hamda ularning malakasini oshirish instituti
    katta o‘qituvchisi

Библиографические ссылки

1. Berdaliyeva G. Maktabgacha taʼlim muassasalari nutq oʻstirish mashgʻulotlarida tarbiyalanuvchilarni mustaqil fikrlashga

oʻrgatish tizimi. // Pedagogika fanlari boʻyicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi avtoreferati. – Toshkent, 2019.

2. Q.T. Olimov, N.A. Erhanova. Bolalar nutqini oʻstirish. Oʻquv qoʻllanma. – “Evrika” nashriyot-matbaa uyi, Toshkent, 2024.

3. N.A. Erhanova. Tarbiyachi kitobi. Nutq oʻstirish. Metodik qoʻllanma. – “Davr press” nashriyot-matbaa uyi, Toshkent,

2023.

4. Turdiyeva M.J. Maktabgacha yoshdagi bolalarning ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirishda shaxsga yoʻnaltirilgan taʻlimning

oʻrni. // Maktabgacha taʻlim metodikasi va nazariyasi. – 2021. – № 9. – B. 1–2.

5. James R. Bland. How many games are we playing? An experimental analysis of choice bracketing in games. – Volume

80. North-Holland, 2019. – P. 80–91.

6. Dennis L. Playin Dewey’s Theory of Education. – Young Children, 1970, Vol. 25, No. 4, March. – P. 230–235.

7. Jane Brodin. Department of Child and Youth Studies. Stockholm University, Stockholm, Sweden, 2019.

8. Karlidag I. Maktabgacha taʼlim muassasalari guruhlarida taʼlimiy muhitni yaratish. – INASED, 2021.

9. Konja A. Maktabgacha taʼlim istiqbollari. – Turkiya, Kayseri, 2021.

10. M. Montessori. Moy metod. Rukovodstvo po vospitaniyu detey ot 3 do 6 let. – M.: Sentrpoligraf, 2014. – S. 416.

11. Moraru A. Maktabgacha taʼlim muassasasida tashkiliy rivojlanish dasturi. – Ruminiya, WCES, 2020.

Опубликован

2025-09-02

Как цитировать

Maktabgacha taʼlim tashkiloti tarbiyalanuvchilarining nutqini oʻstirishda innovatsion metodikalarni qoʻllash tendensiyasi. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(9). https://doi.org/10.5281/zenodo.17214093