Oliy ta’lim talabalarida ma’naviy-axloqiy madaniyat samaradorligini oshirishda jadid pedagogik merosining o‘rni.
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17204809Ключевые слова:
jadid pedagogik merosi, ma’naviy-axloqiy madaniyat, oliy ta’lim, ma’rifat, tarbiya samaradorligi, o‘zlikni anglash, milliylik,insonparvarlik, vatanparvarlik,erkin fikrlashАннотация
Mazkur maqolada oliy ta’lim muassasalarida ma’naviy-axloqiy madaniyat samaradorligini oshirishda jadid
pedagogik merosining o‘rni tahlil etiladi. Jadidchilik harakatining mohiyati va asosiy pedagogik tamoyillari, xususan milliylik
va umuminsoniylik uyg‘unligi, amaliyotga yo‘naltirilgan ta’lim, shaxsni erkin fikrlashga undash hamda ma’naviy-axloqiy
tarbiyani ustuvor qo‘yish kabi jihatlar ochib beriladi. Muallif xulosasiga ko‘ra, jadid pedagogik merosi bugungi kunda talabalarda
axloqiy mas’uliyat, milliy o‘zlikni anglash va yangilikka intilish fazilatlarini shakllantirishda muhim manba bo‘lib
xizmat qiladi.
Библиографические ссылки
1. Nazarov. Oʻzbek falsafasi. –T., 2003.
2. Qosimov. Milliy uygʻonish: Jasorat, maʼrifat, fidoiylik. –T., Maʼnaviyat, 2002.
3. Sh.Gʻaffarov. Istibdod davrida Turkistondagi taʼlim tizimi. – Samarqand.: SamDU nashr
4. Togʻaev. va boshqalar. Darsda jadidchilik va uning mohiyatini oʻrganish.// “Xalq taʼlimi”, 1993, 1-son.
5. Jadidchilik: islohot, yangilanish, mustaqillik va taraqqiyot uchun kurash. –T.: Universitet, 1999.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.