Oliy ta’lim talabalarida ma’naviy-axloqiy madaniyat samaradorligini oshirishda jadid pedagogik merosining o‘rni.

Авторы

  • Dilbar Raxmatova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17204809

Ключевые слова:

jadid pedagogik merosi, ma’naviy-axloqiy madaniyat, oliy ta’lim, ma’rifat, tarbiya samaradorligi, o‘zlikni anglash, milliylik,insonparvarlik, vatanparvarlik,erkin fikrlash

Аннотация

Mazkur maqolada oliy ta’lim muassasalarida ma’naviy-axloqiy madaniyat samaradorligini oshirishda jadid
pedagogik merosining o‘rni tahlil etiladi. Jadidchilik harakatining mohiyati va asosiy pedagogik tamoyillari, xususan milliylik
va umuminsoniylik uyg‘unligi, amaliyotga yo‘naltirilgan ta’lim, shaxsni erkin fikrlashga undash hamda ma’naviy-axloqiy
tarbiyani ustuvor qo‘yish kabi jihatlar ochib beriladi. Muallif xulosasiga ko‘ra, jadid pedagogik merosi bugungi kunda talabalarda
axloqiy mas’uliyat, milliy o‘zlikni anglash va yangilikka intilish fazilatlarini shakllantirishda muhim manba bo‘lib
xizmat qiladi.

Биография автора

  • Dilbar Raxmatova


    Profi University Navoiy filiali o‘qituvchisi
    Navoiy davlat pedagogika universiteti doktaranti

Библиографические ссылки

1. Nazarov. Oʻzbek falsafasi. –T., 2003.

2. Qosimov. Milliy uygʻonish: Jasorat, maʼrifat, fidoiylik. –T., Maʼnaviyat, 2002.

3. Sh.Gʻaffarov. Istibdod davrida Turkistondagi taʼlim tizimi. – Samarqand.: SamDU nashr

4. Togʻaev. va boshqalar. Darsda jadidchilik va uning mohiyatini oʻrganish.// “Xalq taʼlimi”, 1993, 1-son.

5. Jadidchilik: islohot, yangilanish, mustaqillik va taraqqiyot uchun kurash. –T.: Universitet, 1999.

Опубликован

2025-09-02

Как цитировать

Oliy ta’lim talabalarida ma’naviy-axloqiy madaniyat samaradorligini oshirishda jadid pedagogik merosining o‘rni. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(9). https://doi.org/10.5281/zenodo.17204809