Iqtidorli o‘quvchilar bilan ishlashda tafakkurni rivojlantiruvchi o‘yinlardan foydalanish metodikasi

Авторы

  • Nilufar Ziyomiddinova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17204777

Ключевые слова:

iqtidorli o‘quvchilar, tafakkur, rivojlantiruvchi o‘yinlar, pedagogik metodika, ijodiy tafakkur, ta’lim samaradorligi

Аннотация

Iqtidorli o‘quvchilar bilan ishlash masalasi zamonaviy pedagogikaning dolzarb yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi.
Ushbu jarayonda ta’lim metodlarini to‘g‘ri tanlash va qo‘llash o‘quvchilarning intellektual hamda ijodiy salohiyatini
samarali rivojlantirishda muhim omil bo‘lib xizmat qiladi. Xususan, tafakkurni rivojlantiruvchi o‘yinlardan foydalanish metodikasi
o‘quvchilarda mantiqiy, analitik va kreativ tafakkurni shakllantirish imkonini beradi. O‘yin faoliyati nafaqat bilimlarni
mustahkamlash vositasi, balki iqtidorli o‘quvchilarning mustaqil fikrlash qobiliyatini rivojlantirish, yangicha g‘oyalar yaratishga
yo‘naltirish hamda ularni ijtimoiy faoliyatga tayyorlashda samarali metod sifatida namoyon bo‘ladi.
Mazkur maqolada tafakkurni rivojlantiruvchi o‘yinlarning pedagogik ahamiyati, ularning turlari hamda ta’lim jarayoniga
tatbiq etishning metodik asoslari tahlil etiladi. Shuningdek, iqtidorli o‘quvchilarning intellektual rivojlanishida didaktik, mantiqiy
va ijodiy o‘yinlarning tutgan o‘rni, ulardan samarali foydalanish mexanizmlari hamda o‘quvchilar motivatsiyasiga
ta’siri o‘rganiladi. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatadiki, ta’lim jarayonida o‘yin metodikasidan maqsadli foydalanish iqtidorli
o‘quvchilarning tafakkur jarayonlarini jadallashtiradi, bilimlarni ongli o‘zlashtirishni ta’minlaydi va shaxsiy rivojlanishiga
ijobiy ta’sir ko‘rsatadi.

Биография автора

  • Nilufar Ziyomiddinova


    Namangan davlat pedagogika instituti mustaqil tadqiqotchisi

Библиографические ссылки

1. Vygotskiy L.S. Mantiqiy tafakkur va nutq. - Moskva: Pedagogika, 1991.

2. Renzulli J.S. The Three-Ring Conception of Giftedness. - New York: Cambridge University Press, 2016.

3. Gardner H. Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. - New York: Basic Books, 2011.

4. Ziyamuxamedov B. Pedagogik texnologiyalar va ularni qo‘llash metodikasi. -Toshkent: O‘qituvchi, 2010.

5. Yo‘ldoshev J.G‘. Pedagogik mahorat va innovatsion ta’lim texnologiyalari. - Toshkent: Innovatsiya-Ziyo, 2019.

6. Karimov N. Didaktik o‘yinlar va ularning ta’limdagi ahamiyati. - Toshkent: Fan va texnologiya, 2018.

7. Sternberg R.J., Davidson J.E. Conceptions of Giftedness. - New York: Cambridge University Press, 2005.

8. Mahmudov Q. O‘quvchilar tafakkurini rivojlantirish metodikasi. - Samarqand: SamDU nashriyoti, 2020.

9. OECD. Fostering Students’ Creativity and Critical Thinking: What it Means in School. - Paris: OECD Publishing, 2019.

10. Anderson J. Games for Thinking: Developing Critical and Creative Skills in Education London: Routledge, 2017.

Опубликован

2025-09-02

Как цитировать

Iqtidorli o‘quvchilar bilan ishlashda tafakkurni rivojlantiruvchi o‘yinlardan foydalanish metodikasi. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(9). https://doi.org/10.5281/zenodo.17204777