Raqamli ta’lim texnologiyalari yordamida bo‘lajak fizika o‘qituvchilarining ijodiy-intellektual kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi

Авторы

  • Hilola Shoyzakova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17204742

Ключевые слова:

raqamli ta’lim texnologiyalari, ijodiy-intellektual kompetensiya, bo‘lajak fizika o‘qituvchilari, fizika ta’limi metodikasi, virtual laboratoriya, simulyatsiya dasturlari, GeoGebra, PhET, Canva, Tinkercad, Labster, pedagogik innovatsiyalar, raqamli platforma, ta’lim samaradorligi, STEAM va Eco-STEAM yondashuvlari, motivatsion faollik, kognitiv ko‘nikmalar, kreativ tafakkur, o‘quv jarayonini interaktivlashtirish, tajriba-sinov metodologiyasi, statistik tahlil, global ta’lim tendensiyalari.

Аннотация

Maqolada raqamli ta’lim texnologiyalaridan foydalanish orqali bo‘lajak fizika o‘qituvchilarining ijodiy-intellektual
kompetensiyalarini rivojlantirish masalasi yoritilgan. Tadqiqot diagnostik, formativ va summativ bosqichlarda pedagogik
kuzatuv, test, so‘rovnoma va statistik tahlil metodlari asosida amalga oshirildi. Natijalar shuni ko‘rsatdiki, GeoGebra,
PhET, Canva va Tinkercad kabi dasturiy vositalar talabalarning fanga qiziqishini oshirdi, nazariy bilimlarni amaliy faoliyat
bilan uyg‘unlashtirish imkonini berdi hamda ijodiy tafakkurni rivojlantirdi. Tadqiqot xulosalari raqamli texnologiyalarni ta’lim
jarayonining markaziy elementi sifatida qo‘llashning samaradorligini asoslab berdi va o‘qituvchilarni maxsus metodik
tayyorgarlikdan o‘tkazish zarurligini ko‘rsatdi

Биография автора

  • Hilola Shoyzakova


    Guliston davlat universiteti,
    Axborot texnologiyalari va fizika-matematika fakulteti,
    fizika kafedrasi tayanch doktoranti

Библиографические ссылки

1. Xushvaqtov B.N. Fizikaning “Optika” bo‘limini noan’anaviy o‘qitish metodikasini takomillashtirish (pedagogika oliy

ta’lim muassasalari misolida): Ped. fan. bo‘yicha falsafa doktori (PhD) diss. avtoreferati. – Buxoro, 2020. – 46 b.

2. Sharipov Sh.S. O‘quvchilar kasbiy ijodkorligi uzviyligini ta’minlashning nazariyasi va amaliyoti: Ped. fan. dokt. diss.

avtoreferati. – Toshkent, 2012. – 46 b.

3. Shayzakova D.A. Shaxsga yo‘naltirilgan texnologiyalar va zamonaviy usullar asosida kimyo fanini o‘qitish mazmunini

takomillashtirish (umumiy o‘rta ta’lim maktablari misolida): Ped. fan. bo‘yicha falsafa doktori (PhD) diss. avtoreferati.

– Samarqand, 2020. – 48 b.

4. Sheraliyev S.S. Fizikaning “Tebranish va to‘lqinlar” bo‘limini o‘qitishdagi elektron qo‘llanmalarning mazmuni va metodikasini

takomillashtirish (akademik litseylar misolida): Ped. fan. bo‘yicha falsafa doktori (PhD) diss. avtoreferati. –

Toshkent, 2019. – 8 b.

5. Shertaylaqov G‘.M. Maktabda fizikadan nostandart laboratoriya ishlarini bajarishda o‘quvchi kreativ faoliyatini rivojlantirish:

Ped. fan. bo‘yicha falsafa doktori (PhD) diss. avtoreferati. – Toshkent, 2021. – 8 b.

6. Shoyzakova H.Y. Digital technologies in physics education: creative intellectual competencies of future teachers. International

Journal of Education and Practice (Scopus Indexed). – 2023. Retrieved from: http://scholar.google.com.

7. Shoyzakova H.Y. The effectiveness of virtual laboratories in teaching molecular physics. Journal of Pedagogical

Research (Scopus Indexed). – 2023. Retrieved from: http://scholar.google.com.

8. Shoyzakova H.Y. Raqamli pedagogik vositalar yordamida fizika fanini o‘qitishning innovatsion yondashuvlari. OAK

tavsiya etilgan mahalliy jurnal. – 2022. Retrieved from: http://scholar.google.com.

9. Shoyzakova H.Y. Mexanika bo‘limini o‘qitishda pedagogik muammolar va ularni hal etish yo‘llari. Xalqaro OAK jurnal.

– 2022. Retrieved from: http://scholar.google.com.

Опубликован

2025-09-02

Как цитировать

Raqamli ta’lim texnologiyalari yordamida bo‘lajak fizika o‘qituvchilarining ijodiy-intellektual kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(9). https://doi.org/10.5281/zenodo.17204742