Maktab o‘quvchilarida xalqaro baholash dastur talablari asosida hayotiy ko‘nikmalarni shakllantirishning nazariy asoslari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17204724Ключевые слова:
xalqaro baholash dasturlari, hayotiy ko‘nikmalar, funksional savodxonlik, tanqidiy fikrlash, PISA, PIRLS, TIMSS, ta’lim sifatiАннотация
Ushbu maqolada xalqaro baholash dasturlari talablariga muvofiq maktab o‘quvchilarida hayotiy ko‘nikmalarni
shakllantirishning nazariy asoslari tahlil qilinadi. Tadqiqotda o‘quvchilarning funksional savodxonligini rivojlantirish,
tanqidiy fikrlash, muammolarni hal qilish, kommunikativ va ijtimoiy kompetensiyalarni oshirish yo‘llari yoritiladi.
Shuningdek, xalqaro dasturlar (PISA, PIRLS, TIMSS)ning ta’lim tizimiga qo‘yadigan zamonaviy talab va yondashuvlari
asosida milliy ta’lim jarayonini takomillashtirish imkoniyatlari ko‘rsatib beriladi
Библиографические ссылки
1. Dyuk, N.K., Uord, A.E., va Pearson, P.D. (2021). O‘qishni tushunishni o‘rgatish fani. Xalqaro savodxonlik assotsiatsiyasi.
Olingan: https://www.waldereducation.org/assets/1/7/The_Science_of_Reading_Comprehension_Instruction.
2. Xlodovskiy R.I. Franchesko Petrarka. Poeziya gumanizma. M., 1974.
3. Adler, M.J. (1941). How to Mark a Book. The Saturday Review of Literature, July 6.
4. Shurov E.K. Совершенствование механизма оказания образовательных услуг. Российский государственный
гидрометеорологический университет. Бакалаврская работа. Санкт-Петербург – 2023. – 62 b.
5. Марченко V.A. Осуществление педагогической деятельности при работе со слепыми и слабовидящими детьми.
Международный научный журнал “Вестник науки” №4 (73), т.4. Тольятти, апрель 2024. – b. 299-306.
6. Shermuhammadov B.Sh., Qurbonova B.Q., Maqsudov U.Q., Qo‘chqarova M.A., Sidikova Z.M. Umumiy pedagogika.
Farg‘ona: “Classic” nashriyoti, 2022. – 240 b.
7. Дулалаева Л.П. Развитие социальных умений студентов в процессе внеаудиторной деятельности: диссертация
… кандидата педагогических наук: 5.8.7.
8. Дулалаева Л.П. [Место защиты: Казанский государственный институт культуры; Диссовет Д 210.005.XX
(23.2.006.02)]. Казань, 2024. – 183 с., ил.
9. Shurov E.K. Совершенствование механизма оказания образовательных услуг. Российский государственный
гидрометеорологический университет. Бакалаврская работа. Санкт-Петербург – 2023. – 62 b.
10. Shanahan, T. (2018). Where Questioning Fits in Comprehension Instruction: Skills and Strategies Part II. Blog post, May
28. Olingan: http://www.shanahanonliteracy.com/blog/where-questioning-fits-in-comprehension-instruction-skills-and
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.