Zamonaviy baholash texnologiyalarining o‘quvchilar motivatsiyasiga ta’siri

Авторы

  • Nilufar Norova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17165227

Ключевые слова:

zamonaviy baholash, formativ baholash, summativ baholash, portfolioga asoslangan baholash, reyting tizimi, ichki motivatsiya, tashqi motivatsiya, rag‘batlantirish, pedagogik texnologiya, ta’lim sifati.

Аннотация

Ushbu maqolada zamonaviy baholash texnologiyalarining ta’lim jarayonida tutgan o‘rni hamda ularning
o‘quvchilar motivatsiyasiga ta’siri tahlil etiladi. Xususan, formativ va summativ baholashning o‘ziga xos jihatlari, reyting
tizimi, portfolioga asoslangan baholash, o‘zaro baholash hamda raqamli platformalar orqali amalga oshiriladigan nazorat
usullarining samaradorligi yoritiladi. Tadqiqotda baholash texnologiyalarini to‘g‘ri tanlash va qo‘llash o‘quvchilarning ichki
motivatsiyasini mustahkamlashi hamda tashqi motivatsiyani rag‘batlantirish orqali kuchaytirishi ilmiy asosda ko‘rsatiladi

Биография автора

  • Nilufar Norova


    AVPMM Pedagogika va psixologiya,
    ta’lim texnologiyalari kafedrasi katta o‘qituvchisi

Библиографические ссылки

1. O‘zbekiston Respublikasi. Ta’lim to‘g‘risida Qonun. – Toshkent, 2020.

2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti. Ta’lim sifatini oshirish va ilm-fanni rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida qaror.

– Toshkent, 2021.

3. Black, P., Wiliam, D. Inside the Black Box: Raising Standards Through Classroom Assessment. – London: King‘s

College, 1998.

4. Deci, E. L., Ryan, R. M. Intrinsic Motivation and Self-Determination in Human Behavior. – New York: Springer, 1985.

5. Schunk, D. H., Pintrich, P. R., Meece, J. L. Motivation in Education: Theory, Research, and Practice. – Pearson Higher

Ed, 2014.

6. Shepard, L. A. The Role of Assessment in a Learning Culture // Educational Researcher. – 2000. – №29(7). – P. 4–14.

7. Rust, C. The Impact of Assessment on Student Learning // Active Learning in Higher Education. – 2002. – №3(2). – P.

145–158.

8. Biggs, J., Tang, C. Teaching for Quality Learning at University. – McGraw-Hill Education, 2011.

9. Qodirov, A. Zamonaviy ta’limda baholashning pedagogik imkoniyatlari. – Toshkent: O‘zMU nashriyoti, 2022.

10. Karimova, N. O‘quvchilarda motivatsiyani shakllantirishda baholashning o‘rni // Pedagogika va Psixologiya Jurnali. –

2021. – №4. – B. 35–42.

Опубликован

2025-09-02

Как цитировать

Zamonaviy baholash texnologiyalarining o‘quvchilar motivatsiyasiga ta’siri. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(9). https://doi.org/10.5281/zenodo.17165227