Zamonaviy asarlar tanlashning pedagogik va didaktik asoslari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17164065Ключевые слова:
darslik, dastur, didaktika, adabiy ta’lim, uslub, janr, badiiy talqinАннотация
Mazkur maqolada umumiy o‘rta ta’lim maktablarida adabiyot darslari uchun yangi o‘zbek adabiyotidan
yuksak badiiy asarlarni tanlash, shu asarlar orqali el ardog‘idagi adiblarga hurmat va ehtirom hissini uyg‘otish, o‘quvchilarga
o‘rganilayotgan asarning tayyor talqinlarini singdirishdan voz kechib, muayyan savol va topshiriqlar asosida
mustaqil hamda tanqidiy munosabatni shakllantirish masalalari yoritilgan. Shuningdek, adabiyot darsliklari uchun tanlangan
asarlarni tahlil qilish, o‘quvchilarda kitobxonlikni rivojlantirishga doir yondashuvlarning milliy adabiy ta’lim tajribasida
o‘rganilishi, tahlil va tadqiq etilishi ko‘rib chiqilgan. O‘quvchilarda davlat tilidagi durdona adabiy asarlarni o‘qishga
bo‘lgan istakni uyg‘otadigan omillar, shuningdek, asar tanlashning asosiy uch jihati – badiiy qiymatining yuksak bo‘lishi,
ijtimoiy ahamiyatga ega ekanligi va kitobxonning ruhiga zavq-shavq bag‘ishlashi – ta’minlanishi lozim bo‘lgan jihatlar
sifatida aniqlik bilan ko‘rsatib berilgan.
Библиографические ссылки
1. Islomova D.D. Akademik lisey va kasb-hunar kollejlarida nasriy asarlarni o‘rganish (rus guruhlari misolida): Ped. fan.
nomz. diss. – Toshkent, 2007. – 15-b.
2. Izzat Sulton. Adabiyot nazariyasi. – Toshkent: O‘qituvchi, 1980. – 226-b.
3. Husanboeva Q. Adabiyot – ma’naviyat va mustaqil fikr shakllantirish omili. – Toshkent: Alisher Navoiy nomidagi
O‘zbekiston Milliy kutubxonasi nashriyoti, 2009. – 193-b.
4. Mirzayeva Z., Jalilov K. Adabiyot o‘qitish metodikasi (an’anaviylikdan zamonaviylikka). Uslubiy qo‘llanma. – Toshkent,
2020. – 37-b.
5. Umumiy o‘rta ta’limning milliy o‘quv dasturi. Adabiyot. – Toshkent, 2021.
6. Zunnunov A., Esonov J., Hotamov N., Ibrohimov A. Adabiyot o‘qitish metodikasi. – Toshkent: O‘qituvchi, 1992. – 86-b.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.