Talaba-qizlarda ongli vatanparvarlikni aniqlashda L. Starkining tanqidiy fikrlashni baholaydigan modifikatsiya qilingan testidan foydalanish metodikasi
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.16326618Ключевые слова:
ongli vatanparvarlik, tanqidiy fikrlash, modifikatsiya qilingan test, kognitiv ko‘nikma, fuqarolik pozitsiyasi, ijtimoiy mas’uliyat, kontent-validlikАннотация
Ushbu maqolada talaba-qizlarda ongli vatanparvarlik darajasini baholashda tanqidiy fikrlashning kognitiv
ko‘nikma sifatidagi ahamiyati tahlil qilinadi. Shu maqsadda L. Stark tomonidan ishlab chiqilgan “Critical Thinking Skills in
20 Minutes a Day” testining qisqartirilgan va madaniy jihatdan moslashtirilgan, 10 savoldan iborat modifikatsiya qilingan
versiyasi ishlab chiqildi. Test O‘zbekiston sharoitiga mos tarzda o‘zbek tiliga tarjima qilinib, tilshunoslik hamda kontekstual
jihatdan adaptatsiya qilindi. Tadqiqotda test topshiriqlarining kontent-validligi, baholash mexanizmlari va natijalarni talqin
qilish imkoniyatlari tahlil qilinib, ushbu vosita orqali talabalarning fuqarolik pozitsiyasi, ijtimoiy mas’uliyati hamda tahliliy
tafakkur darajasi aniqlanishi ko‘rsatib berildi. Mazkur test pedagoglar va psixologlar uchun ongli vatanparvarlikni baholashda
samarali vosita bo‘lib xizmat qiladi
Библиографические ссылки
Anderson, L. W., Krathwohl, D. R. A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy
of Educational Objectives / L. W. Anderson, D. R. Krathwohl. – New York: Longman, 2001. – 352 p.
Dewey, J. Democracy and Education: An Introduction to the Philosophy of Education / J. Dewey. – New York: Macmillan,
– 434 p.
Facione, P. A. Critical Thinking: A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and
Instruction / P. A. Facione. – Millbrae, CA: The California Academic Press, 1990. – 50 p.
Halpern, D. F. Thought and Knowledge: An Introduction to Critical Thinking / D. F. Halpern. – 4th ed. – Mahwah, NJ:
Lawrence Erlbaum Associates, 2003. – 478 p.
Claster, D. G. Critical Thinking and Rational Thought / D. G. Claster // Journal of Educational Psychology. – 2001. –
Vol. 93(3). – P. 476–489.
Майерс, Д. Психология / Д. Майерс ; пер. с англ. – СПб.: Питер, 2007. – 688 с.
Lipman, M. Thinking in Education / M. Lipman. – 2nd ed. – Cambridge: Cambridge University Press, 2003. – 276 p.
Paul, R., Elder, L. Critical Thinking: Tools for Taking Charge of Your Learning and Your Life / R. Paul, L. Elder. – Upper
Saddle River, NJ: Pearson Education, 2006. – 528 p.
Starkey, L. Critical Thinking Skills Success in 20 Minutes a Day / L. Starkey. – New York: Learning Express, 2002. –
p.
Скривен, М., Пол, Р. Критическое мышление как процесс / М. Скривен, Р. Пол // Э. Дж. Макмиллан (ред.).
Критическое мышление и образование. – М.: Логос, 2000. – С. 25–46.
Эннис, Р. Критическое мышление / Р. Эннис // Педагогика. – 1995. – № 4. – С. 10–15
Хайдарова Р. А. Влияние критического мышления на развитие патриотизма // Inter Education & Global Study. – №
(2). – С. 145–150. – 2024.
Khaydarova, R. A. Project-Based Educational Technology as a Method for Developing Social Activity of Students //
Intersections of Faith and Culture: American Journal of Religious and Cultural Studies. – Vol. 3(3). – P. 44–47. – 2025.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.