Maktabgacha yoshdagi bolalarda ijtimoiy-emotsional rivojlanishning asosiy bosqichlari

Авторы

  • Kaniza Jo‘rayeva Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.16198016

Ключевые слова:

maktabgacha yosh, ijtimoiy rivojlanish, emotsional shakllanish, psixologik bosqichlar, shaxs taraqqiyoti, bola psixologiyasi.

Аннотация

Mazkur ilmiy maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarning ijtimoiy-emotsional rivojlanishining psixologik
jihatlari va bosqichlari chuqur tahlil qilinadi. Maktabgacha yosh – bu bolaning shaxs sifatida shakllanishida muhim
ahamiyat kasb etadigan davr bo‘lib, aynan shu bosqichda ijtimoiy munosabatlarni yo‘lga qo‘yish, emotsiyalarni anglash,
ularni boshqarish va boshqalar bilan sog‘lom muloqot o‘rnatish kabi muhim psixologik ko‘nikmalar rivojlanadi. Maqolada
bu jarayonlarning bosqichma-bosqich kechishi, har bir yosh oralig‘ida kuzatiladigan psixologik xususiyatlar, ularning
sabab-oqibat munosabatlari ilmiy asosda bayon etilgan. Shuningdek, maqolada bola rivojiga ta’sir ko‘rsatuvchi ijtimoiy,
pedagogik va oilaviy omillar chuqur tahlil qilinadi. Rivojlanishga oid zamonaviy psixologik nazariyalar – Erikson, Piajé,
Vygotskiy konsepsiyalari bilan bog‘liq yondashuvlar asosida amaliy kuzatishlar sharhlanadi. Kuzatuv, suhbat, nazariy
tahlil va solishtirma metodlar yordamida olingan natijalar asosida bolalarda emotsional barqarorlik, empatiya va ijtimoiy
moslashuv darajalari aniqlanadi. Maqola xulosasida ijtimoiy-emotsional rivojlanishni qo‘llab-quvvatlashga oid tavsiyalar
beriladi. Ushbu tadqiqot natijalari maktabgacha ta’lim muassasalarida bolalar bilan ishlovchi psixologlar, pedagoglar va
ota-onalar uchun amaliy ahamiyatga ega.

Биография автора

  • Kaniza Jo‘rayeva


    Alfraganus universiteti Pedagogika kafedrasi
    Pedagogika va psixologiya 3-bosqich talabasi

Библиографические ссылки

G‘oziyev E. Umumiy psixologiya. – Toshkent: O‘zbekiston, 2021.

Mahkamova N. Bola psixologiyasi. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2020.

Piaget J. The Psychology of the Child. – Basic Books, 1969.

Vygotsky L. Mind in Society: Development of Higher Psychological Processes. – Harvard University Press, 1978.

Erikson E. Childhood and Society. – New York: Norton & Company, 1963.

Jo‘rayev Sh. Maktabgacha ta’lim psixologiyasi. – Samarqand: Ilm Ziyo, 2022.

Zokirova N. Pedagogik psixologiya asoslari. – Toshkent, 2021

Опубликован

2025-05-14

Как цитировать

Maktabgacha yoshdagi bolalarda ijtimoiy-emotsional rivojlanishning asosiy bosqichlari. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(5). https://doi.org/10.5281/zenodo.16198016