Favqulodda vaziyatlar yo‘nalishi ta’limida muloqotning ahamiyati
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15806919Ключевые слова:
favqulodda vaziyat, muloqot madaniyati, kompetensiya, kommunikativ, interaktiv, perseptiv, regulyativ, tezkor axborot almashinuvi, psixologik barqarorlik, favqulodda holatlar ta’limi, jamoaviy hamkorlik, liderlik, amaliy mashg‘ulotlar, xavfsizlikАннотация
Ushbu maqolada favqulodda vaziyatlar yo‘nalishidagi ta’limda muloqot madaniyati va muloqot jarayonida
kommunikativ madaniyatning ahamiyati hamda ularning asosiy vazifalari yoritilgan. Muvaffaqiyatli faoliyat yuritish uchun
bo‘lajak xodim qanday bilim, ko‘nikma va malakalarga ega bo‘lishi lozimligi alohida ta’kidlangan. Favqulodda holatlarda
to‘g‘ri, aniq va tezkor muloqot olib borish inson hayoti va xavfsizligini ta’minlashdagi muhim omillardan biri sifatida baholanadi.
Maqolada, shuningdek, favqulodda vaziyatlarda faoliyat yurituvchi mutaxassislar uchun psixologik barqarorlikni
shakllantirish, axborotni aniq yetkazish, jamoaviy ishlash va liderlik fazilatlarini rivojlantirishda muloqotning o‘rni nazariy
va amaliy jihatdan tahlil qilingan. Muloqot ko‘nikmalarini rivojlantirishga qaratilgan treninglar, amaliy mashg‘ulotlar hamda
zamonaviy kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish usullari ham ko‘rib chiqilgan
Библиографические ссылки
Boltaboyev A.A. Muloqot olami: subyektlararo munosabatlar muammosi. – T.: O‘zMU axborotnomasi, 2019. №2.
Kon I.S. Kulturologiya. – Sankt-Peterburg, 2021. 128 b.
Leontyev A.A., Rustamova L.M. Muloqot psixologiyasi. – M.: Akademiya markazi, 2019.
Tursunov N.D. Shaxsni muloqotni boshqarish psixologiyasi. – T.: Ilm-fan, 2019.
Soliyev A.L., Kogon M.S. Madaniyat va shaxsiyat. – Toshkent–Moskva–Kazan: Nauka, 2020.
Jo‘rayev N. Muloqot madaniyati va kasbiy etika. – T.: TDYU, 2022.
Shirinov B. “Kursantlar til kompetensiyasini rivojlantirish metodlari” // Pedagogika va psixologiya, 2022, №2.
Xaydarov F., Xalilova N. Umumiy psixologiya. – Toshkent, 2009. 83 b.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.