Oʻzbekistonda til ta’limida innovatsiyalar: sun’iy intellekt va raqamli texnologiyalar yondashuvi

Авторы

  • Iroda Umarova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15791331

Ключевые слова:

ta’lim texnologiyasi (EdTech), pedagogik innovatsiyalar, moslashuvchan ta’lim tizimlari, intellektual repetitorlik tizimlari (ITS), avtomatlashtirilgan baholash va tahlil, shaxsiylashtirilgan ta’lim, o‘quv dasturlarini moslashtirish

Аннотация

Ushbu maqolada Oʻzbekistonda til taʼlimi sohasiga sunʼiy intellekt va raqamli texnologiyalarni integratsiya
qilishning dolzarbligi yoritiladi. Muallif texnologik vositalar yordamida o‘quv jarayonining samaradorligi, shaxsiylashtirilishi
va moslashuvchanligi ortayotganini ta’kidlaydi. SI asosida ishlab chiqilgan platformalar va vositalarning ta’limga
ta’siri tahlil qilinadi. O‘qituvchi va texnologiyalar hamkorligi, virtual yordamchilar va chatbotlar misolida ko‘rib chiqiladi.
Muammo va imkoniyatlar O‘zbekiston ta’lim tizimi kontekstida baholanadi. Ilmiy yangilik sifatida sun’iy intellekt vositalarining
mahalliy til o‘rgatish jarayoniga moslashuvi ilgari suriladi. Muallifning yondashuvi SI texnologiyalarini amaliy qo‘llash
orqali o‘quvchilarning til kompetensiyasini rivojlantirishga qaratilgan. Xulosa sifatida, SI texnologiyalarining kelajakda til
ta’limi jarayonini tubdan o‘zgartirishi qayd etiladi

Биография автора

  • Iroda Umarova


    Alisher Navoiy nomidagi
    O‘zbek tili va adabiyoti Universiteti tayanch doktoranti

Библиографические ссылки

Kembrij universiteti nashriyoti. (2023). Ta’limda til va sun’iy intellekt. Kembrij nashriyoti.

Vygotskiy, L.S. (1978). Ijtimoiy ong: jarayonlar rivojlanishining yuqori psixologiyasi. Garvard universiteti nashriyoti.

Puentedura, R.R. (2014). SAMR va TPCK: amaldagi yondashuvni amalda qo‘llash uchun sinf. Hippasus nashriyoti.

Mishra, P. va Koehler, M.J. (2006). Texnologik-pedagogik mazmunli bilim: kontseptual model uchun o‘qituvchi bilimi.

O‘quvchilar kolleji jurnali, 108(6), 1017–1054.

Stockwell, G. (2012). Kompyuter yordamida til o‘rganish: tadqiqot va amaliyotda xilma-xillik. Kembrij universiteti

nashriyoti.

Yilmaz, R.M. va Yilmaz, F.G.K. (2020). Ta’limdagi tilni o‘rganish tahlillari va sun’iy intellekt: tizimli sharh. Tadqiqot va

ishlanmalarga ko‘ra ta’lim texnologiyalari, 68(5), 2461–2489.

Atherton, P. (2022). NLP-ga asoslangan chatbotlarning talabalarning so‘zlashuv ravonligiga ta’siri. Journal of Language

Learning Technologies, 45(3), 123–135.

Braun, T., Garsiya, M. va Li, S. (2021). Ta’limda AI: imkoniyatlar va muammolar. Ta’lim texnologiyasi tadqiqotlari, 39(2),

–102.

Garsiya, M. va Li, S. (2023). Til ta’limida gamifikatsiya: Lotin Amerikasidagi amaliy tadqiqot. TESOL choraklik, 57(1),

–60.

Опубликован

2025-06-05

Как цитировать

Oʻzbekistonda til ta’limida innovatsiyalar: sun’iy intellekt va raqamli texnologiyalar yondashuvi. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(6). https://doi.org/10.5281/zenodo.15791331