Oʻzbekistonda til ta’limida innovatsiyalar: sun’iy intellekt va raqamli texnologiyalar yondashuvi
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15791331Ключевые слова:
ta’lim texnologiyasi (EdTech), pedagogik innovatsiyalar, moslashuvchan ta’lim tizimlari, intellektual repetitorlik tizimlari (ITS), avtomatlashtirilgan baholash va tahlil, shaxsiylashtirilgan ta’lim, o‘quv dasturlarini moslashtirishАннотация
Ushbu maqolada Oʻzbekistonda til taʼlimi sohasiga sunʼiy intellekt va raqamli texnologiyalarni integratsiya
qilishning dolzarbligi yoritiladi. Muallif texnologik vositalar yordamida o‘quv jarayonining samaradorligi, shaxsiylashtirilishi
va moslashuvchanligi ortayotganini ta’kidlaydi. SI asosida ishlab chiqilgan platformalar va vositalarning ta’limga
ta’siri tahlil qilinadi. O‘qituvchi va texnologiyalar hamkorligi, virtual yordamchilar va chatbotlar misolida ko‘rib chiqiladi.
Muammo va imkoniyatlar O‘zbekiston ta’lim tizimi kontekstida baholanadi. Ilmiy yangilik sifatida sun’iy intellekt vositalarining
mahalliy til o‘rgatish jarayoniga moslashuvi ilgari suriladi. Muallifning yondashuvi SI texnologiyalarini amaliy qo‘llash
orqali o‘quvchilarning til kompetensiyasini rivojlantirishga qaratilgan. Xulosa sifatida, SI texnologiyalarining kelajakda til
ta’limi jarayonini tubdan o‘zgartirishi qayd etiladi
Библиографические ссылки
Kembrij universiteti nashriyoti. (2023). Ta’limda til va sun’iy intellekt. Kembrij nashriyoti.
Vygotskiy, L.S. (1978). Ijtimoiy ong: jarayonlar rivojlanishining yuqori psixologiyasi. Garvard universiteti nashriyoti.
Puentedura, R.R. (2014). SAMR va TPCK: amaldagi yondashuvni amalda qo‘llash uchun sinf. Hippasus nashriyoti.
Mishra, P. va Koehler, M.J. (2006). Texnologik-pedagogik mazmunli bilim: kontseptual model uchun o‘qituvchi bilimi.
O‘quvchilar kolleji jurnali, 108(6), 1017–1054.
Stockwell, G. (2012). Kompyuter yordamida til o‘rganish: tadqiqot va amaliyotda xilma-xillik. Kembrij universiteti
nashriyoti.
Yilmaz, R.M. va Yilmaz, F.G.K. (2020). Ta’limdagi tilni o‘rganish tahlillari va sun’iy intellekt: tizimli sharh. Tadqiqot va
ishlanmalarga ko‘ra ta’lim texnologiyalari, 68(5), 2461–2489.
Atherton, P. (2022). NLP-ga asoslangan chatbotlarning talabalarning so‘zlashuv ravonligiga ta’siri. Journal of Language
Learning Technologies, 45(3), 123–135.
Braun, T., Garsiya, M. va Li, S. (2021). Ta’limda AI: imkoniyatlar va muammolar. Ta’lim texnologiyasi tadqiqotlari, 39(2),
–102.
Garsiya, M. va Li, S. (2023). Til ta’limida gamifikatsiya: Lotin Amerikasidagi amaliy tadqiqot. TESOL choraklik, 57(1),
–60.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.