Kitobxon badiiy adabiyotni qanday anglaydi
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15789185Ключевые слова:
badiiy adabiyot, kitobxon, empatiya, his qilish, idrok, badiiy obraz, qahramonАннотация
Bugungi kunda yoshlar o‘rtasida kitobxonlik madaniyati sezilarli darajada pasaygani kuzatilmoqda. Xususan,
badiiy adabiyotga bo‘lgan yondashuvlarda bir qator muammolar mavjud bo‘lib, aksariyat hollarda kitoblar faqat
ko‘ngilochar vosita sifatida talqin qilinmoqda. O‘qish jarayoni tizimlilik va maqsadga yo‘naltirilganlikdan holi bo‘lib, asarlar
faqat syujet darajasida, yuzaki qabul qilinmoqda. Natijada, muallif tomonidan ilgari surilgan g‘oyalar, obrazlar chuqurligi
hamda matnning badiiy-estetik qiymati e’tibordan chetda qolmoqda. Ushbu maqolada yuqorida keltirilgan masalalar atroflicha
tahlil etiladi.
Библиографические ссылки
Матчон Сафар. Kitob o‘qishni bilasizmi? – Toshkent: O‘qituvchi, 1993. – 114 b.
Ulugvorov A. Afsonalarning badiiy talqini // Sharq yulduzi. – 2015. – № 6. – 114–119 b.
Тихомирова И.И. Библиотечная педагогика, или Воспитание книгой: учеб.-практ. пособие для библиотекарей,
работающих с детьми. Санкт-Петербург: Профессия, 2011. – С. 270.
Матжон С. Maktabda adabiyotdan mustaqil ishlar. O‘qituvchilar uchun metodik qo‘llanma. – Toshkent: O‘qituvchi,
– 208 b.
Белянин В.П. Психологическое литературоведение // Белянин В.П. Психологическое литературоведение.
Москва, 2016. – С. 33.
Смородинская М., Маркова Ю. О культуре чтения. Москва, 1984. – С. 78–88.
Sharofiddinov O. Adabiy etyudlar. – Toshkent: O‘zbekiston, 1968. – 211 b.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.