O‘qituvchining sifatli baholash tizimlari va o‘quvchilarning o‘qish motivatsiyasiga ta’siri

Авторы

  • Zebiniso Lapasova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15674346

Ключевые слова:

baholash tizimlari, raqamli texnologiyalar, ta’limda innovatsiyalar, o‘quvchilarning o‘qish samaradorligi, raqamli resurslar, ta’lim jarayoni, ta’lim sifatini oshirish, o‘qish ko‘nikmalari.

Аннотация

Ushbu maqola o‘qituvchining sifatli baholash tizimlari va o‘quvchilarning o‘qish motivatsiyasiga ta’sirini
yoritishga qaratilgan. Sifatli baholash tizimlari va raqamli texnologiyalarning ta’lim jarayonida qo‘llanilishi o‘quvchilarning
bilim olish sifatini oshirish, o‘qish jarayonini samarali boshqarish hamda o‘qituvchilar tomonidan innovatsion metodlarni
qo‘llash imkoniyatlarini kengaytiradi. Maqolada raqamli texnologiyalarning o‘quvchilarning o‘qish samaradorligiga ta’siri,
raqamli resurslarning ta’lim jarayoniga integratsiyasi va ta’lim sifatini oshirishdagi o‘rni tahlil qilinadi. Shuningdek, raqamli
texnologiyalarni ta’limda qo‘llashda foydalaniladigan metodologiyalar, usullar va amaliy tajribalar ko‘rib chiqiladi. Bu texnologiyalar
o‘quvchilarning o‘qish ko‘nikmalarini rivojlantirishga xizmat qilib, ta’lim jarayonining umumiy samaradorligini
oshiradi.

Биография автора

  • Zebiniso Lapasova

    Patofiziologiya kafedrasi katta o‘qituvchisi
    Samarqand davlat tibbiyot universiteti

Библиографические ссылки

Abdurahmonov, A. T. (2019). Innovatsion texnologiyalar asosida o‘qituvchilarni tayyorlash muammolari. Toshkent:

O‘zbekiston pedagogika nashriyoti.

Sharipova, M. P. (2020). Pedagogik innovatsiyalar va ularni o‘quv jarayoniga tatbiq etish usullari. Pedagogika fanlari

jurnali, №4, 56–60.

Djumayev, O. A. (2021). O‘quvchilarning motivatsiyasini oshirishda innovatsion metodlarning roli. Zamonaviy ta’lim,

№3, 22–27.

Karimova, D. N. (2022). Baholash tizimining o‘quvchilar faoliyatiga ta’siri. Ta’lim va rivojlanish, №2(15), 41–45.

Nishonova, M. X. (2021). Ta’limda samarali baholash tizimlari: nazariya va amaliyot. Toshkent: Fan va texnologiya.

UNESCO. (2020). Assessment for Learning: International Trends and Practices. Paris: UNESCO Publishing.

Black, P., & Wiliam, D. (2009). Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment, Evaluation

and Accountability, 21(1), 5–31. https://doi.org/10.1007/s11092-008-9068-5

OECD. (2013). Teachers for the 21st Century: Using Evaluation to Improve Teaching. OECD Publishing. https://doi.

org/10.1787/9789264193864-en

Опубликован

2025-04-15

Как цитировать

O‘qituvchining sifatli baholash tizimlari va o‘quvchilarning o‘qish motivatsiyasiga ta’siri. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(4). https://doi.org/10.5281/zenodo.15674346