Boshlang‘ich ta’limda o‘quvchilarning kreativ o‘qish madaniyatini shakllantirishda sun’iy intellektdan foydalanish

Авторы

  • Firuza Xayitova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15609658

Ключевые слова:

sun’iy intellekt, boshlang‘ich ta’lim, kognitiv o‘qish, o‘quv madaniyati, interaktiv ta’lim, ijodkorlik, texnologiyalar, tanqidiy fikrlash, personalizatsiya.

Аннотация

Mazkur maqolada boshlang‘ich ta’lim bosqichida o‘quvchilarda kreativ o‘qish madaniyatini shakllantirishda
sun’iy intellekt (SI) texnologiyalarining qo‘llanilishi yoritilgan. Tadqiqotda kognitiv va ijodiy fikrlashni rivojlantirish, matn
bilan ishlash jarayonida tanqidiy yondashuvni shakllantirish hamda yangi g‘oyalarni ilgari surish bo‘yicha sun’iy intellekt
vositalarining imkoniyatlari keng tahlil qilingan. Shuningdek, o‘quvchilarning individual ehtiyojlariga moslashtirilgan interaktiv
va personalizatsiyalashgan o‘quv muhitini yaratishda sun’iy intellekt vositalarining qanday qo‘llanilishi mumkinligi
ko‘rsatib o‘tilgan. Kognitiv o‘qish strategiyalarini o‘qituv jarayoniga integratsiyalash orqali o‘quvchilarning matn asosida
tahlil qilish, o‘z fikrini erkin ifodalash va kreativ yondashuvlarini kuchaytirish yo‘llari muhokama qilinadi

Биография автора

  • Firuza Xayitova


    Termiz iqtisodiyot va servis universiteti
    Maktabgacha va boshlang‘ich ta’lim kafedrasi dotsent v. b.,
    pedagogika fanlari falsafa doktori

Библиографические ссылки

Anderson, J. R. (2016). Cognitive Psychology and Its Implications (8th ed.). Worth Publishers.

Baker, R. S., & Inventado, P. S. (2014). Educational data mining and learning analytics. In Learning Analytics (pp.

–75). Springer.

Chen, L., Chen, P., & Lin, Z. (2020). Artificial intelligence in education: A review. IEEE Access, 8, 75264–75278.

Дьяконова, Л. В. (2020). Использование искусственного интеллекта в образовательном процессе. Современное

образование, № 4, 34–39.

Egorova, M., & Shadrina, M. (2021). Креативное чтение и развитие творческого мышления у младших школьников

с помощью ИИ-технологий. Педагогика и психология, 2(18), 58–65.

Floridi, L. (2019). The Logic of Information: A Theory of Philosophy as Conceptual Design. Oxford University Press.

Kovalchuk, I., & Kravchenko, A. (2019). Искусственный интеллект в начальном образовании: возможности и

перспективы. Вестник педагогических технологий, 1(5), 45–52.

Luckin, R., Holmes, W., Griffiths, M., & Forcier, L. B. (2016). Intelligence Unleashed: An Argument for AI in Education.

Pearson.

McCarthy, J. (2007). What is Artificial Intelligence? Stanford University. [Online] Available: https://jmc.stanford.edu/

articles/whatisai/

Pea, R. D. (2020). The role of technology in creative cognition and education. Creativity Research Journal, 32(2),

–135.

Опубликован

2025-05-14

Как цитировать

Boshlang‘ich ta’limda o‘quvchilarning kreativ o‘qish madaniyatini shakllantirishda sun’iy intellektdan foydalanish. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(5). https://doi.org/10.5281/zenodo.15609658

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

<< < 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >>