Boshlang‘ich ta’limda ta’lim samaradorligini oshirishda xorijiy tajribalardan foydalanish mexanizmlari (Singapur ta’lim tizimi misolida)
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15425518Ключевые слова:
vizualizatsiya, muammoga yo‘naltirilgan o‘qitish, pedagogik texnologiyalar, o‘quv jarayoni, mustaqil fikrlash, ta’lim sifati, matematik tafakkur, o‘quv dasturi, darslik islohoti.Аннотация
Ushbu maqolada Singapur ta’lim tizimini boshlang‘ich sinflarda joriy qilish masalasi ko‘rib chiqiladi. Singapur
modeli dunyodagi eng samarali ta’lim tizimlaridan biri bo‘lib, o‘quvchilarning mantiqiy fikrlashini rivojlantirish, muammolarni
hal qilish ko‘nikmalarini oshirish va chuqur tushuncha hosil qilishga yo‘naltirilgan. Xalqaro baholash dasturlari,
jumladan PISA va TIMSS natijalariga ko‘ra, Singapur o‘quvchilari bilim borasida yetakchi o‘rinlarni egallab kelmoqda.
Mazkur maqolada Singapur metodikasining asosiy tamoyillari, xususan, CPA (Concrete–Pictorial–Abstract) modeli,
muammolarni
yechishga va o‘quvchilarning faol ishtirokiga asoslangan yondashuvlar tahlil qilinadi
Библиографические ссылки
Abdullayev, B. (2019). Ta’lim sifatini oshirishda innovatsion texnologiyalarning o‘rni. Toshkent: Fan nashriyoti.
Alimov, R. (2020). O‘zbekiston ta’lim tizimida zamonaviy pedagogik texnologiyalar. Toshkent: O‘zbekiston Respublikasi
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi.
Azizxo‘jayev, N. (2018). Pedagogik texnologiyalar va pedagogik mahorat. Toshkent: O‘zbekiston Respublikasi Oliy
ta’lim vazirligi.
Bekmuratov, I., & Komilov, R. (2021). Ta’limda interaktiv metodlardan foydalanish imkoniyatlari. O‘zbekiston Matematika
Jamiyati Jurnali, 12(4), 87–95.
Karimov, U. (2017). Zamonaviy ta’limning rivojlanish yo‘llari. Toshkent: Fan va texnologiya.
O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi. (2021). Matematika fanidan davlat ta’lim standarti va o‘quv dasturlari.
Toshkent: Xalq ta’limi vazirligi matbaa markazi.
PISA. (2020). Mantiqiy fikrlash bo‘yicha xalqaro baholash natijalari. Toshkent: O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi
vazirligi.
Rahimov, F. (2019). Singapur modeli asosida o‘qitishning afzalliklari va muammolari. O‘zbekiston Pedagogika Fanlari
Jurnali, 14(2), 33–45.
Ruzimov, M. (2021). Ta’limda innovatsion yondashuvlar. Samarqand: Samarqand davlat universiteti nashriyoti.
TIMSS. (2019). O‘zbekiston o‘quvchilarining xalqaro baholash tizimidagi ishtiroki va natijalari. Toshkent: Respublika
ta’lim markazi.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.